Aproape unul din cinci vehicule vândute în Uniunea Europeană în al treilea trimestru a fost un model electrificat, deoarece vânzările au continuat să crească în timp ce mașinile cu combustibil fosil au scăzut, potrivit datelor de vânzări publicate vineri de Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA).
ACEA, care reprezintă principalii producători europeni de mașini, camioane, autoutilitare și autobuze, a anunțat că vânzările de baterii electrice și hibride plug-in din Uniunea Europeană au reprezentat puțin sub 19% din totalul vânzărilor.
Vânzările de vehicule electrice cu baterii au crescut cu aproape 57% la peste 212.000 de unități, în timp ce modelele hibride plug-in au crescut cu aproape 43% la peste 197.000 de unități.
Acesta este un ritm de creștere mai lent decât în 2020, când vânzările aproape s-au triplat de la o bază scăzută.
Dar se compară cu o scădere de 35% a vânzărilor pentru mașinile pe benzină – care reprezintă aproape 40% din vânzările totale – și o scădere de peste 50% pentru mașinile diesel în trimestrul respectiv.
Cu mai puțin de un deceniu în urmă, mașinile diesel reprezentau mai mult de 50% din vânzarea în UE, dar reprezentau sub 18% din toate mașinile vândute în al treilea trimestru.
Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noi obiective stricte privind emisiile de carbon din UE, producătorii de automobile și consumatorii au beneficiat de subvenții guvernamentale pentru vehiculele electrice.
Comisia Europeană a propus, de asemenea, o interdicție pentru vânzarea de vehicule cu combustibil fosil începând cu 2035, urmărind să accelereze trecerea la vehiculele electrice cu emisii zero, ca parte a unui pachet larg de măsuri de combatere a încălzirii globale.