Două rame electrice regionale produse de polonezii de la PESA au fost recepţionate preliminar de o delegaţie a Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), care a efectuat o vizită tehnică la unitatea de producţie din localitatea Bydgoszcz (Polonia), transmie Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a ARF, scopul principal al vizitei, care a avut loc în perioada 3 – 4 septembrie, l-a constituit efectuarea recepţiei preliminare la două rame electrice regionale din lotul 2, ce include în total 23 de rame electrice RE-R, conform contractului de furnizare nr. RUIC 5/30.01.2024.
“Această etapă face parte din proiectul strategic privind achiziţia a 62 de rame electrice regionale (de scurt parcurs), destinate modernizării şi eficientizării transportului feroviar de călători la nivel naţional. În cadrul vizitei, reprezentanţii ARF au efectuat o inspecţie vizuală tehnică a procesului de producţie, după care a fost efectuată recepţia caroseriei vehiculelor şi a ramelor boghiurilor. De asemenea, a fost validată soluţia de amplasare şi montare a scaunelor pentru pasageri şi, totodată, s-a constatat asigurarea completă a necesarului de echipamente pentru dotarea celor două rame electrice, care urmează a fi livrate în România”, se arată în postare.
Ramele electrice verificate fac parte din lotul celor 62 rame electrice regionale RE-R destinate traficului regional şi suburban, achiziţie realizată de ARF cu finanţare din Fondul pentru Modernizare (fonduri europene nerambursabile), cu sprijinul cofinanţării asigurate de la bugetul de stat.
Valoarea totală a proiectului este de 2,33 miliarde de lei (echivalentul a 470,25 milioane de euro) finanţare prin Fondul pentru Modernizare, iar 450,45 milioane de lei (echivalentul a 91,03 milioane de euro) contribuţie a beneficiarului, din care 438,19 milioane de lei reprezintă TVA.
“Această investiţie se înscrie în direcţia consolidării infrastructurii de mobilitate durabilă şi contribuie la obiectivul strategic al României de creştere a calităţii serviciilor publice de transport feroviar, prin introducerea unor trenuri moderne, eficiente şi prietenoase cu mediul”, notează reprezentanţii ARF.