ARF a semnat contractele de finanțare prin PNRR pentru material rulant: 300 de milioane de euro din granturi pentru 20 de trenuri electrice, 12 rame cu hidrogen și 16 locomotive noi

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat, joi, contractele de finanțare pentru cele trei proiecte din PNRR pentru material rulant: 20 de trenuri electrice noi, 12 rame cu hidrogen și 16 locomotive electrice. Spre deosebire de sectorul rutier unde finanțarea din PNRR este din împrumuturi, pentru domeniul feroviar PNRR-ul asigură granturi, bani gratis, nerambursabili.

Astfel, pentru cele trei proiecte pentru achiziția de material rulant, finanțarea efectivă din PNRR este de peste 1,5 miliarde lei/300 de milioane de euro: 550 milioane lei pentru 20 de trenuri electrice noi, 520 de milioane lei pentru 12 trenuri cu hidrogen și 370 de milioane lei pentru 16 locomotive noi. În total, adăugând cofinanțarea de la buget, cele trei proiecte au o valoare totală de 2,3 miliarde lei.

„La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au fost semnate contractele de finanţare pentru realizarea următoarelor proiecte de investiții:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

1. „Achiziție de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”.

2. „Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători”.

3. „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare,necesare funcționării respectivelor automotoare și achiziționarea serviciilor de alimentare cu hidrogen”.

1. „Achiziție de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”. Achiziționarea de material rulant nou pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calității serviciilor oferite, siguranței călătorilor și îmbunătățirii condițiilor de mediu, precum și asupra costurilor și a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători. Valoarea totală a proiectului este de 919.003.274,03 lei, din care:

– Sprijin din partea Uniunii Europene împrumut/grant – 558.724.754,33 lei;

– Contribuție publică națională – 213.546.904,50 lei;

– Valoare TVA – 146.731.615,20 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 și se vor desfășura până la data de 30 decembrie 2026.

2. Proiectul de investiții “Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h – 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători” Valoarea totală a proiectului este de 442.587.829,29 lei. Proiectul este finanţat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, după cum urmează:

– Sprijin din partea Uniunii Europene Împrumut/grant – 368.338.655,65 lei;

– Contribuție publică natională – 3.583.889,98 lei;

– Valoare TVA – 70.665.283,66 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 și se vor desfășura până la data de 30 decembrie 2026.

Proiectul se află în evaluarea tehnică a documentațiilor depuse de Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. România (Ofertant lider) – ALSTOM TRANSPORTATION GERMANY (Ofertant).

3. „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare,necesare funcționării respectivelor automotoare și achiziționarea serviciilor de alimentare cu hidrogen”. Valoarea totală a proiectului este de 868.917.205,97 lei. Proiectul este finanţat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, după cum urmează:

– Sprijin din partea Uniunii Europene Împrumut/grant – 528.930.990,02 lei;

– Contribuție publică națională – 201.251.535,98 lei;

– Valoare TVA – 138.734.679,97 lei”, a transmis ARF.

Contractele pentru achiziția de material rulant din PNRR trebuie semnate în această vară, iar livrarea trenurilor/locomotivelor până în august 2026.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: