Asociația Construim România cere autorităților să spună când va fi deschis lotul 2 Mizil – Pietroasele al autostrăzii Ploieşti – Buzău. Acesta este, potrivit Asociației, tehnic finalizat.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“De luni de zile, șoferii și locuitorii din zonă așteaptă inaugurarea, însă din partea Ministerului Transporturilor, CNAIR sau a purtătorilor de cuvânt oficiali nu există nicio comunicare clară privind o dată fermă de deschidere. În locul transparenței, au fost oferite doar estimări vagi.”, notează Asociația Construim România, care face și un inventar al problemelor, consecințelor, precum și al soluțiilor găsite în alte țări.
Probleme semnalate:
• Întârzieri repetate cauzate de erori și remedieri succesive.
• Un ministru al transporturilor absent din acest subiect.
• O conducere CNAIR fără reacție publică.
• Un departament de comunicare incapabil să furnizează măcar un termen orientativ
Consecințe directe:
- Orașul Mizil este sufocat zilnic de trafic (centura Mizil nu rezolvă problema, nu are legătură cu traficul de pe A7 sau spre A7)
- DN1B, între Mizil și Buzău, este într-o stare deplorabilă, comparabilă cu un drum „bombardat” sau rezultat al unor lucrări fără control de calitate.
- Aproape zilnic sunt raportate accidente rutiere pe DN1B, unele grave. Siguranta pe autostrada este cu mult mai bună: este eliminat riscul coliziunilor frontale, dispar pătrunderilor pe contrasens pentru a depăși, nu se circulă prin localități și nu există intersecții simple cu viraje periculoase la stânga.
- Autostrada ar atrage și din vehiculele de pe drumul morții DN2 Buzău – Urziceni – București.
- O autostradă finalizată zace nefolosită, în timp ce comunitățile și șoferii suportă consecințele.
În cazul podului de la km 38, peste tot în lume se caută rapid rezolvări provizorii pentru a permite traficul, arată Asociația:
- se limitează numărul de benzi
- se impun limite de tonaj
- se impun limite de viteză
- se proptește podul cu susțineri provizorii suplimentare
- dacă problemele sunt așa de grave, încât nici măcar autoturisme cu viteză limitate nu pot fi lăsate pe pod, atunci se construiesc variante provizorii
Exemplu din Austria: La podul Europa care leagă Italia de Austria prin pasul Brenner, după ce au fost descoperite probleme grave, subliniem grave, la structură, traficul nu a fost închis, ci a fost redus numărul de benzi de la 3 la 2 pe sens, din care camioanele au voie doar pe prima, viteza limitată la 80 km/h și pe unele deschideri a fost realizat sub pod un fel de al doilea pod pe care în cel mai rău caz să cadă podul principal, dar maxim 6cm, pentru a evita o catastrofă. În următorii 10-15 ani va fi construit un pod nou. O oprire a traficului prin pasul Brenner în această perioadă ar fi dus la ambuteiaje mai grave decât la noi pe Valea Prahovei și la pagube economice fabuloase pentru transportul de marfă din centrul Europei, arată Asociația.
Pe A7 Ploiești – Buzău podul de la km 38 poate fi sprijinit suplimentar fără nici o problemă, chiar permanent, sub pod fiind teren agricol. Realizarea unor sprijiniri suplimentare este o chestiune de câteva zile!
“Dacă Lotul 2 nu este pregătit de deschidere și nici nu se întreprinde nimic pentru o deschidere cu limitări, conducătorii auto și opinia publică merită o explicație clară. Dacă tronsonul este finalizat și circulabil, autoritățile trebuie să anunțe oficial data deschiderii.”, solicită Asociația Construim România
“Este rolul politicienilor de la vârful MT și a directorilor din CNAIR să evalueze toată paleta de soluții posibile. Pentru asta i-am votat, pentru asta îi plătim: pentru soluții, nu pentru ascunderea sub preș.
Solicităm Ministerului Transporturilor și CNAIR:
1. Să ofere un răspuns oficial privind stadiul exact al lucrărilor.
2. Să anunțe o dată realistă pentru inaugurarea Lotului 2.
3. Să comunice public minim o dată pe săptămâna evoluția situației. În definitiv publicul este cel care prin taxe și impozite plătește atât angajații CNAIR, cât și lucrările la autostradă și astfel este dreptul publicului să fie la curent cu situația.
4. Dacă problemele de la km 38 nu sunt grave, să deschidă IMEDIAT traficul, la nevoie cu limitări.”
Circulația pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău ar putea fi deschisă la sfârșitul lunii septembrie, estima acum trei săptămâni secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
El a explicat că mai trebuie făcute câteva lucrări de consolidare înainte ca secțiunea ajunsă la un stadiu fizic de 99% să fie deschisă circulației.
Astfel, a spus secretarul de stat, în decembrie anul trecut, deschiderea traficului pe Lotul 2 a fost amânată din cauza unor probleme tehnice descoperite la mai multe pasaje și poduri.

La pasajul peste autostradă de la km 26, sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență. Acesta a fost finalizat și deschis traficului.
Pasajul peste autostradă de la km 33 a fost remediat punctual, a fost finalizat și deschis traficului.
Podul de la km 38 peste Râul Sărata, cel mai mare și mai complex de pe acest tronson, a ridicat cele mai multe probleme: suduri neconforme și dificultăți apărute din cauza nerespectării unei dispoziții de șantier, a spus Scrioșteanu, care a precizat că în primă fază, sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență și au fost realizate consolidări la alte elemente ale tablierului metalic.

“Au fost realizate teste dinamice și statice care au avut rezultate bune, dar, pentru ca nu a fost respectată dispoziția de santier (situație care poate crea probleme in ceea ce privește durabilitatea podului) și pentru a avea o analiză cât mai obiectivă, a fost contractat și un expert tehnic internațional. Pe baza Expertizei tehnice, a inspecțiilor comune realizate de Expert si Proiectant, si a discuțiilor din cadrul mai multor întâlniri tehnice, s-a stabilit soluția finală care va fi aplicată iar începând de marți, 19 august 2025, antreprenorul a demarat lucrări de consolidare a unor îmbinări la talpa superioară a tablierului metalic al podului de la km 38. După finalizarea acestor lucrări, se va efectua un nou set de teste statice pentru verificarea siguranței și durabilității structurii, folosind o tehnologie diferită față de cea folosită la primele teste, la solicitarea expertului.
Facem tot posibilul ca până la sfârșitul lunii septembrie să se poată deschide traficul pe Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău.”, a conchis secretarul de stat.