Asociaţia „Moldova Vrea Autostradă” cere CNAIR să finalizeze mai rapid evaluarea procedurii de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărăţeni al sectorului montan din A8/ Termenul a fost stabilit pentru sfârșitul lui 2025 iar două oferte au fost depuse

Autostrada Unirii A8 Miercurea Nirajului Sărățeni Târgu Mureș Ditrău

Asociaţia „Moldova Vrea Autostradă” cere explicaţii conducerii CNAIR, după ce termenul de finalizare a evaluării procedurii de achiziţie pentru unul dintre loturile autostrăzii A8, respectiv Miercurea Nirajului – Sărăţeni, a fost extins până la 31 decembrie anul viitor, potrivit News.ro.

Totodată, asociaţia MVA consideră că fie asistăm la „un act de incapacitate administrativă gravă” la nivelul CNAIR, fie este vorba de „un act ostil”, făcut împotriva oamenilor care cer ca Autostrada Unirii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş să fie realizată cât mai rapid.

„Am luat act cu stupoare de extinderea până la data 31.12.2025 (!!!) în portalul SEAP (SICAP) a termenului de finalizare a evaluării procedurii de achiziţie publică a serviciilor de proiectare tehnică şi executie pentru lotul 1b Miercurea Nirajului – Sărăţeni al sectorului montan al Autostrăzii Unirii (A8). Procedura a avut termen de depunere a ofertelor până în 19.08.2024, primindu-se două oferte din partea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia), respectiv Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Valoarea de licitaţie a contractului, finanţat prin Programul Transport 2021-2027, este de aproximativ 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare şi execuţie este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuţie).

Efectiv nu putem înţelege ce se întâmplă şi care este motivul pentru care o astfel de evaluare, cu numai doi participanţi, ar trebui să se întindă pe o perioadă de peste 16 luni de zile”, au precizat luni reprezentanţii asociaţiei Moldova Vrea Autostradă, într-un comunicat de presă.

Asociaţia MVA susţine că nu există o justificare raţională în acest caz şi consideră că este „fie un act de incapacitate administrativă gravă la nivelul CNAIR, fie un act ostil, cu rea-voinţă, făcut împotriva interesului public, a legii şi a milioane de români care au cerut ca Autostrada Unirii să fie realizată în cel mai scurt timp posibil”.

„Cerem revizuirea de urgenţă a termenului de finalizare a evaluării comunicat pe SEAP (SICAP) şi finalizarea cu celeritate a procedurii de atribuire a contractului de achizitie publică, pentru ca această situaţie de blocaj să nu se perpetueze inclusiv la alte loturi din Autostrada Unirii A8, în contextul în care ne dorim atragerea a cât mai multor resurse nerambursabile din Programul Transport 2021-2027”, a declarat Flaviu Manea, preşedintele MVA.

Reprezentanţii asociaţiei susţin că au identificat în SEAP numeroase alte proceduri de licitaţie pe infrastructura rutieră mare, aflate în diferite etape de evaluare, şi care nu au primit termene atât de îndepărtate pentru finalizarea procedurilor.

„Facem apel la nivel guvernamental pentru luarea de măsuri cu privire la această situaţie alarmantă”, au mai precizat reprezentanţii MVA.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, pe 6 noiembrie, un protocol prin care a predat Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) Proiectul Autostrăzii Târgu-Neamț – Iași – Ungheni (A8). Predarea acestui proiect către CNIR a avut loc în baza Ordinului emis de Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, menționează CNAIR. Secțiunea va costa 5 miliarde de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.