Asociația Pro Infrastructura: Estimarea realistă pentru inaugurarea drumului expres Galați – Brăila este primăvara 2025, deși ministrul Transporturilor promite de prin 2023 inaugurarea

Drum Expres Galați Brăila

O estimare realistă pentru inaugurarea drumul expres Galați – Brăila este primăvara 2025, afirmă Asociația Pro Infrastructura. Luna trecută, stadiul fizic al drumului pe care lucrează constructorul român UMB se apropia de 85%, iar șeful CNAIR Cristian Pistol spunea că circulația poate fi deschisă mai devreme de anul 2025, așa cum prevede termenul contractual.

Potrivit asociației, probleme majore sunt la podul hobanat peste Siret, care este mult întârziat, alături de depășirea termenelor din contract și din autorizațiile de construire. Deși contractul a fost semnat încă din aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul de 1,7 kilometri peste Siret și liniile CFR de-abia în decembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.

Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea construcției este de 449,42 milioane lei (fără TVA). Finalizarea proiectului va permite legătura rutieră modernă între Moldova și Dobrogea prin Galați, Pod Brăila, Tulcea și Constanța sau legătura mai rapidă la Autostrada Soarelui pe ruta Galați – Brăila – Drajna.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

„Galați-Brăila în 2023, ba nu, în 2024, de fapt 2025. Ministrul Grindeanu se chinuie de doi ani și jumătate să ghicească data când va fi inaugurat Drumul Expres DEx6 Galați-Brăila și nu-i iese deloc.
În noiembrie 2022, apoi în ianuarie 2023, Grindeanu declara cu nonșalanță că va fi gata în 2023. În februarie 2023 (și ulterior) noi am dezmințit cu vehemență termenul fantezist. În noiembrie 2023 ministrul anunța triumfalist că avem un constructor “care se va ține de grafic și care va respecta ca, până la jumătatea anului viitor, să fie finalizată această lucrare”.
“Jumătatea anului viitor” este acum, iar structura-mamut de peste Siret și căile ferate din zonă arată ca în filmarea lui Răducu Popa de marți, 9 iulie.
Din păcate, a intrat în sarabanda promisiunilor și antreprenorul, chiar prin vocea liderului său, domnul Umbrărescu, care în martie 2024 dădea ca sigură deschiderea DEx6 Galați-Brăila în acest an.
Suntem nevoiți să dezmințim din nou: în opinia noastră, drumul expres nu va fi gata nici în decembrie 2024. Călcâiul lui Ahile este podul hobanat peste Siret care nu este deloc o bagatelă și este mult întârziat.
Pilonii încă se înaltă, cu greu. Apoi vin piesele de tablier metalic, hobanele (instalare, tensionare), hidroizolația, mărunțișurile (asfalt, parapete, rosturi dilatație) și, desigur, testele absolut esențiale. A se vedea timpii tehnologici pe alte poduri de acest tip: Satu Mare, Agigea sau Basarab și Ciurel/Virtuții în București.
Pe lângă promisiunile fanteziste, foarte deranjantă este depășirea termenelor din contract și din autorizațiile de construire (AC). Contractul pe cei 10,77 km dintre Brăila și Galați a fost semnat cu UMB în 15.04.2021, prevede 10 luni de proiectare și 24 de execuție și are ordine de începere din 01.07.2021 (proiectare), respectiv 10.01.2022 (lucrări în teren).
Prima AC, aferentă celor aproximativ 7 kilometri ușori dinspre Brăila, a fost emisă în 24.12.2021, iar lucrările nu sunt gata la jumătate de an după expirarea celor 24 de luni de execuție. A doua AC a fost semnată de Grindeanu în 20.12.2022, pentru zona critică super-complicată dinspre Galați, și nu este nicio șansă ca scadența din decembrie 2024 să fie respectată.

Concluzia: estimarea noastră realist-optimistă pentru inaugurare este primăvara 2025”, a transmis API.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Iar ne luminează această inutilă grupare numită asociație.Cum se bucură ei că sunt întârzieri la construcția de autostrăzi și mai ales când constructorul este UMB. Înțeleg că autorizația de construcție a fost dată în decembrie 2022. Habarniștilor, e vorba de ditamai proiectul. Nu vă mai bucurați neisprăviților, pentru că voi probabil, nu ați construit nimic toată viața voastră. Ce vă califică să fiți foarte îngrijorați că nu se respectă un termen de finalizare? Eu cred că sunteți profund necalificați. Urâtă adunătură.

    • Ai citit articolul? Contractele sunt doar așa, pe hârtie? Ce anume este neadevărat în articol? Nerespectarea termenelor de finalizare trebuie să ne îngrijoreze pe toți, cu toții contribuim cu bani la buget – mai puțin anumite persoane care nu se îngrijorează.

  2. Nu se stie acum daca va fi gata in 2026.
    Nici nu se stie cand se repara pod Braila.
    Nu se stie cand începe DE Braila-Buzau.
    Nu se stie cand începe DE Braila-Constanța!
    E o nebuloasa!😡

  3. Am înțeles. Ești membru api-usr ? Spune măi omule așa. Nu o mai mermeli atât. Știu că vouă vă pute adevărul. De când v-ați înființat.

    • ca termenul initial (ian 2024) a trecut de mult. A trecut si extensia (mai 2024), si vor mai primi extensii ca sa poata sa inaugureze inainte de termenul din extensie. ce bucurie.

  4. Economedia, nu faceti atatea stiri din ce spun asociatiile si special API, nu toate opiniile lor sunt neutre…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.