Asociaţia Pro Infrastructură: Politicienii promit cai verzi pe pereţi cu tren de mare viteză între Bucureşti, Cluj şi Budapesta la fiecare rundă de alegeri / Traseu feroviar sinuos din 1873 modernizat cu un miliard de euro!

trenuri cfr marfa linii cale ferata vagoane portul constanta locomotive sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Asociaţia Pro Infrastructură reclamă, duminică, modernizarea unui traseu feroviar sinuos, care datează din 1873, cu suma de un miliard de euro. În plus, organizaţia afirmă că dezbaterea publică pe acest proiect este ”doar o bifă birocratică pusă din pix”, fără să fie acceptate soluţii reale de îmbunătăţire a traseului, transmite News.ro.

”Traseu feroviar sinuos din 1873 modernizat cu un miliard de euro! Cei 104 kilometri ai Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca şi Coşlariu care leagă Oradea de capitala ţării şi de cea a Transilvaniei sunt veriga lipsă care va rămâne mulţi ani fără modernizare. Linia dublă electrificată este notorie pentru serpentinele feroviare dintre Câmpia Turzii şi Apahida. CFR doreşte să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873. Alege să facă asta deoarece, probabil, declivitatea maximă de doar 12 la mie este foarte bună pentru marfă”, a transmis, duminică, Asociaţia Pro Infrastrcutură.

Aceasta afirmă, însă, că vor avea de pierdut călătorii.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

”Călătorii? Şanse mari să fie alungaţi (şi mai mulţi) dacă şantierul va începe după 2030 şi va dura 7 ani în loc de 3, fiindcă nu mai există bani în actualul exerciţiu financiar al UE, Programul Transport, care se încheie la sfârşit de 2030. Studiul de fezabilitate este în faza obţinerii acordului de mediu, deci se apropie de final. Din păcate, consultarea publică este doar o bifă birocratică pusă din pix, nu o dezbatere veritabilă cu cetăţenii. Aşa ne alegem cu multe treceri la nivel, pasaje de 500 metri în oraşe şi, după 4 ani de analize, ajungem la soluţia din 1873”, a mai transmis organizaţia.

Potrivit acesteia, ”dacă tot băgăm un miliard, era oportun să îmbunătăţim (pe ici pe colo) traseul cu variante de viteză crescută şi optimizări utile călătorilor”.

”Politicienii promit cai verzi pe pereţi cu tren de mare viteză între Bucureşti, Cluj şi Budapesta la fiecare rundă de alegeri, dar proiectul pe această rută… este acesta”, arată specialiştii organizaţiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: