Producătorii români care vând în centrele comerciale şi în supermarketurile din incinta acestora au înregistrat o diminuare a vânzărilor cu 50% din cauza scăderii numărului de cumpărători, susţin reprezentanţii Asociaţiei Forţa Fermierilor, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Asociaţia Forţa Fermierilor, în numele producătorilor agroalimentari din România, solicită Guvernului să oprească discriminarea la care sunt supuşi cei care livrează hrană românească în supermarketuri, prin adoptarea unei politici unitare privind accesul consumatorilor în retail, în condiţiile pandemiei de COVID-19.

“Apreciem că se aplică în prezent un dublu standard în ce priveşte condiţiile de acces ale consumatorilor: în cazul supermarketurilor din cadrul marilor centre comerciale de tip mall este obligatoriu pentru consumatori să prezinte certificatul verde, iar în cazul supermarketurilor unde accesul este direct nu există această obligativitate”, se menţionează în comunicat.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Reprezentanţii asociaţiei susţin că, în cursul ultimelor luni, au primit numeroase sesizări din partea producătorilor agroalimentari care vând hrană românească în supermarketurile din mall-uri că vânzările lor s-au prăbuşit, în unele cazuri cu 50%, din cauza scăderii numărului de cumpărători.

“Pe baza informaţiilor obţinute de la membrii Asociaţiei Forţa Fermierilor, apreciem că majoritatea produselor alimentare româneşti din supermarketuri se vând prin retailul din centrele comerciale, în cazul magazinelor de sine stătătoare, această pondere este mult mai mică”, se mai precizează într-un comunicat al asociatiei.

Reprezentanţii asociaţiei susţin că “prin aplicarea acestei discriminări la adresa consumatorilor privind modul de acces în magazinele care vând produse alimentare, producătorii români sunt afectaţi dramatic, în schimb consumul de produse din import şi din comerţ intracomunitar nu este influenţat semnificativ”.