Audi, marca premium a Volkswagen AG, a informat marţi sindicatele şi reprezentanţii muncitorilor că intenţionează să oprească la finalul lunii februarie producţia de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles, transmite DPA, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Nu sunt planificate concedieri până la finalul anului, a precizat compania. La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.  

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Audi ia în considerare de ceva timp închiderea acestei unităţi şi a efectuat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere şi sindicatele, conform legislaţiei din Belgia. Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în declin iar şefii Audi susţin că fabrica are costuri logistice ridicate deoarece în zonă sunt puţini furnizori, iar amplasarea fabricii face expansiunea dificilă.

Şi Volkswagen este în mijlocul unei crize profunde şi a respins posibilitatea producţiei unui nou model la Bruxelles.

Conform Audi, sunt în derulare discuţii cu un potenţial investitor. Deja compania a discutat cu 20 de potenţiali investitori din industria auto, dar fără rezultat.

Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China.

Conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles. Închiderea e doar una dintre cele câteva opţiuni de restructurare, a precizat Volkswagen.