CEO-ul Audi, Gernot Döllner, a confirmat că marca a revenit asupra deciziei din 2021 de a elimina treptat producția de mașini cu motoare cu combustie internă până în 2033. De fapt, producătorul german de automobile nu mai face promisiuni și nu mai comunică termene fixe, în spiritul flexibilității, scrie Electrive.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Într-un interviu acordat revistei Autocar, Döllner a subliniat că „nu el a comunicat data limită”, deoarece decizia a fost luată de conducerea anterioară. Cu toate acestea, el a confirmat că a revenit asupra deciziei deoarece „crede în flexibilitate”.

„Audi va lansa între 2024 și 2026 o gamă complet nouă de vehicule cu motor cu ardere internă și hibride plug-in, ceea ce ne oferă flexibilitate completă pentru cel puțin încă șapte, opt, poate zece ani, iar apoi vom vedea cum se vor dezvolta piețele noastre”, a declarat el pentru mass-media britanică. „Am decis deja să prelungim producția dincolo de datele de încheiere comunicate în trecut.”

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Un nou model complet electric, aproximativ de dimensiunea modelului A3, este, de asemenea, planificat pentru 2026, deși Audi nu intenționează să creeze un echivalent al modelelor electrice entry-level ID 2 sau Skoda Epiq ale Grupului Volkswagen.

Până de curând, Audi comunicase un plan intern ambițios de a opri dezvoltarea motoarelor cu combustie internă încă din 2024, fără noi modele cu motor cu combustie internă după 2026. Cu toate acestea, existau deja zvonuri că Audi și Volkswagen ar putea menține motorul cu combustie internă în funcțiune după 2033.

Pe plan tehnologic, Döllner a subliniat că Audi va conduce dezvoltarea de către Grupul Volkswagen a arhitecturilor hardware și software pentru vehicule mai mari – de la mașini de dimensiunea A5 în sus – inclusiv platforma Scalable Systems Platform (SSP) de nouă generație. Programată să debuteze în jurul anilor 2027-2028, SSP va permite primele „vehicule definite de software” ale grupului, incorporând inovația digitală în centrul ofertei lor de vehicule electrice. Colaborarea Audi cu specialistul american în vehicule electrice Rivian, în care Volkswagen a investit, este esențială pentru această platformă.

Audi va lansa noi modele PHEV

Audi intenționează să introducă mai multe modele hibride plug-in. Primele sunt Q3 și Q5. Varianta PHEV a modelului Audi Q3, denumită Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW, va oferi o autonomie electrică de până la 119 kilometri. Este echipat cu o baterie de 25,7 kWh (19,7 kWh net) și se poate încărca cu până la 50 kW DC. SUV-ul parțial electric va fi lansat oficial în octombrie, cu prețuri în Germania începând de la 49.300 de euro.

Q5 e-hybrid va fi lansat în curând în Europa, iar Audi va deschide în zilele următoare registrele de comenzi pentru SUV și Sportback ca hibrizi plug-in. SUV-ul Audi Q5 e-hybrid quattro și Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro sunt disponibile cu un sistem de 220 kW sau 270 kW. Bateria din ambele variante oferă o putere de 25,9 kWh (20,7 kWh net). Ambele PHEV-uri vor avea o viteză maximă de 250 km/h și o autonomie electrică de până la 100 de kilometri.

În ceea ce privește prețurile, Audi anunță un preț de pornire pentru SUV de 63.400 de euro pentru varianta de 220 kW și 71.800 de euro pentru versiunea de 270 kW. Sportback va porni de la 65.900 și, respectiv, 74.300 de euro.