Audi respinge ofertele pentru uzina din Bruxelles unde sunt produse vehicule electrice/ Risc sporit de închidere a fabricii

protest miting bruxelles inchidere fabrica audi Foto: Nicolas TUCAT / AFP

Audi, marca premium a Volkswagen AG, nu a reuşit să găsească un investitor adecvat pentru fabrica din Bruxelles unde sunt produse vehicule electrice, sporind riscul închiderii unităţii, transmite Bloomberg, transmite Agerpres.

Niciuna din cele 26 de părţi interesate şi potenţiali investitori nu a oferit “un concept “viabil şi sustenabil” privind viitorul uzinei, a afirmat marţi directorul operaţional Gerd Walker, după o întâlnire cu Consiliul angajaţilor.

“Este important pentru mine să prezentăm rapid informaţii clare şi procesul de consultări, iar acum ne concentrăm pe discuţiile privind planul social. Vom continua să realizăm acest obiectiv într-un mod corect şi obiectiv”, a declarat Walker.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Volkswagen AG, cel mai mare producător auto european, nu a închis niciodată o uzină în regiune. Dar fabrica din Bruxelles necesită cheltuieli mari, iar cererea pentru SUV-urile electrice produse aici este redusă. De asemenea, Volkswagen a menţionat cheltuielile suplimentare, inclusiv de pe urma restructurării, pentru înrăutăţirea perspectivelor în 2024.

Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China.

Conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei viitorul uzinei din Bruxelles, unde sunt produse doar modelele de lux Q8 e-tron. Închiderea e doar una dintre cele câteva opţiuni de restructurare, a precizat Volkswagen.

La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc Q8 e-tron din 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: