Autostrada A1 Lugoj – Deva: UMB va începe forajul tunelurilor de la toate intrările. „Luminița se va vedea la jumătatea tunelului” – Secretar de stat la Transporturi

Pe scurt

  • Constructorul UMB, în asociere cu EuroAsfalt, va finaliza tunelurile Autostrăzii Margina – Holdea până la sfârșitul anului viitor, conform termenului din PNRR, prin forarea din mai multe puncte de intrare.
  • Lotul de 9 km dintre Margina și Holdea este ultimul care lipsește pentru completarea autostrăzii A1 între Sibiu și Nădlac II.
  • UMB folosește o combinație de tehnologii NATM și Cut&Cover pentru tuneluri, permițând lucrări simultane din ambele capete, avantaj față de abordările tradiționale.
Articolul integral continuă mai jos
Mădălina Podaru feb. 17, 2025 0 comentarii 2160 vizualizări
UMB foraje Lugoj Deva

Constructorul român UMB va finaliza tunelurile Autostrăzii Margina – Holdea de pe secțiunea A1 Lugoj – Deva până la sfârșitul anului viitor, conform termenului din PNRR, pentru că va fora tunelurile de peste 2 kilometri de la toate intrările, promite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Lotul de 9 kilometri dintre Margina (jud. Timiș) și Holdea (jud. Hunedoara) este singurul tronson care mai lipsește pentru a circula pe autostradă completă între Sibiu (Boița) și Nădlac II, iar UMB în asociere cu EuroAsfalt (din Bosnia și Herțegovina) lucrează la portalurile de intrare în cele două tuneluri.

Scrioșteanu a explicat la B1 TV „avantajul” tunelurilor combinate NATM și Cut&Cover de pe A1 Lugoj – Deva față de lotul 4 PORR de pe A1 Sibiu – Pitești, unde constructorul din Austria este în avans față de grafic, dar poate lucra doar de la o singură intrare în tunel.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

„Acolo sunt două tuneluri pentru care este nevoie de foarte multe foraje. Sunt 8 portaluri de intrare în tunel. Se fac lucrări pentru a permite transportul și intrarea utilajelor care vor lucra la foraj. Sunt două tuneluri, dar cu opt puncte de început pentru zona de tunel față de abordarea pe care o avem pe secțiunea 4 unde în martie vom vedea luminița de la Tunelul Daniela. Aici se va săpa din ambele capete, iar luminița se va vedea la mijocul tunelului”, a explicat Scrioșteanu.

Totuși, dincolo de etapa de foraj efectiv, pentru a mai avea șanse de a respecta termenul din PNRR, constructorul trebuie să avanseze foarte puternic și cu lucrările conexe, de cămășuială, instalații etc, acesta fiind și primul astfel de contract pentru UMB, spre deosebire de echipa PORR de pe A1 Curtea de Argeș – Tigveni.

Date tehnice tuneluri A1 Lugoj – Deva:

Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild anul acesta și cu TBM are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania are peste 2 kilometri, dar nu este contractat.

Practic, pe lotul Margina – Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.

Cele mai recente imagini cu șantierul de la unul dintre portaluri au fost publicate pe canalul YouTube Adisan:

 

„Autostrada, între kilometrii 52+870 si 55+600, traversează o zonă colinară, neregulată. Pentru înlocuirea debleelor cu adâncimi medii, conform condițiilor din Acordul de mediu nr.7/09.09.2010, revizuit in data de 24.12.2013 – revizuit în data de 09.12.2016,  se prevede realizarea a 2 tuneluri și a unui viaduct, în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Se vor respecta cerințele speciale de proiectare și execuție pentru tuneluri prevăzute de Legea nr. 277/2007 privind cerințele minime de siguranță pentru tunelurile situate pe secțiunile naționale ale Rețelei rutiere transeuropene (transpune Directiva PE și a Consiliului nr.54/2004) si Eurocodurile”.

Tunelul II

„Tunelul T2 este, este considerat un tunel lung, în care galeria stânga are o lungime de 1825,0 metri, iar galeria dreapta are o lungime de 1985,0 metri. În conformitate cu standardele, ghidurile și cerințele beneficiarului, configurația funcțională a tunelului – lucrări de construcție conține următoarele structuri principale:

– două galerii principale separate, cu sens unic pentru fiecare direcție, cu două benzi de circulație și o bandă suplimentară de urgență, inclusiv trotuare pentru întreținerea tunelului și pentru situații de urgență;

– 4 galerii transversale de evacuare a pietonilor, echipate cu sisteme cu uși antifoc și antifum la ambele capete ale galeriilor;

– 1 galerie transversală pentru vehicule, situată aproximativ în mijlocul tunelului și echipată cu sisteme de uși antifoc și antifum la ambele capete ale galeriei. Ușile sunt separate pentru pietoni și vehicule;

– nișe pentru apel de urgență (SOS), amplasate pe partea dreaptă, privite în direcția de mers, lângă banda de urgență, la o distanță maximă de 150 de metri între ele. De asemenea, echipamentele pentru apel de urgență sunt amplasate la portalurile tunelului, cum ar fi lângă autostradă în afara tunelului;

– nișe pentru sistemul antiincendiu (FFN), amplasate în partea stângă a benzii de circulație, privite în direcția de mers, la o distanță maximă de 150 de metri, în fața nișelor de apel de urgență. Hidranții sunt, de asemenea, localizați la portalurile tunelurilor;

– nișele electrice sunt proiectate în interiorul tunelului, câte două în fiecare galerie, la aproximativ 250 de metri de portaluri;

Lucrările PORR la Tunelul Curtea de Argeș, în cel mai recent video de la „Răducu Popa”:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.