Autostrada A 13 Brașov-Bacău : CNAIR va anunța câștigătorul contractului pentru finalizarea studiului de fezabilitate în aprilie – directorul CNAIR, Cristian Pistol

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

CNAIR va desemna în aprilie firma de proiectare care va finaliza studiul de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, anunță directorul Companiei de Drumuri, liberalul Cristian Pistol după o întâlnire cu ministrul Dezvoltării, Adrian Veștea (PNL).

Anterior, și ministrul Transporturilor,  Sorin Grindeanu dădea asigurări că desemnarea va fi ,,în câteva săptămâni”, iar CNAIR publicase în SEAP termenul estimat de 12 aprilie 2024, după cum Economedia a explicat aici.

,,Pentru secțiunea Brașov-Bacău (A13), contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate se află în faza finală de evaluare a ofertelor. Estimez că în luna aprilie vom avea un rezultat al procedurii de achiziție publică.” -Cristian Pistol.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

,,A 13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi  am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren. Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje). După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem. Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate. Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP” -Sorin Grindeanu

„Proiectul autostrăzii Brașov – Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:

– CONSITRANS SRL
– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.
– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.)

Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea în mai 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE. „Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”, a transmis CNAIR.

Răspunsul ministrului Sorin Grindeanu la întrebarea din martie 2023 despre semnarea contractului de proiectare pentru A13 Brașov – Bacău:

,,În ceea ce privește A 13 , secțiunea de autostradă dintre Sibiu-Făgăraș (68,5 km) are semnate contractele pentru construcția tuturor celor 4 loturi. Proiectarea a început deja iar în anul #2028 trebuie finalizată execuția și deschisă circulația pe toate cele 4 loturi și pe drumul de legătură cu DN 1.
Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar constructuei secțiunii A13 dintre Făgăraș și Brașov (50,2 km) a intrat în faza studiilor de teren. Contractul prevede inclusiv elaborarea PT și trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an (2024). Ulterior vom lansa în licitație direct contractul pentru execuția lucrărilor.” a mai transmis, Pistol.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Vai, in aprilie?
    In ce an ternina A13 e intrebarea zilei?
    Sunt capabili, proiectantii alesi, constructorii sau armata de directori din CNAIR?
    Eu dau ca sigur finalizarea A13 anul 2045!
    Numai cand vezi fețele incapbililor alora din minister!😵😵😵
    Merci,

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.