Autostrada A0 București Nord. Proiectul tehnic pentru Lotul 1 a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic. Urmează să fie emis ordinul de începere a lucrărilor

Mădălina Podaru mart. 7, 2025 1 comentarii 1195 vizualizări
A 7 Lot 1 Pizzarotti Retter

Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat proiectul tehnic necesar pentru construcția Lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord, a anunțat vineri secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu. Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans. Acesta este ultimul lot de pe A0 pe care încă nu au început lucrări.

Economedia a scris deja că constructorul Pizzarotti – Retter se pregătește să intre în șantier. Antreprenorul a început lucrările pregătitoare încă din ianuarie, iar Ministerul Transporturilor a emis la finalul lui ianuarie autorizația completă de construire. Constructorul este pregătit să intre în execuția lucrărilor din șantier imediat după predarea amplasamentului, care se estimează în jurul datei de 15 martie, arată informațiile Economedia. Lucrările de execuție vor dura 22 de luni, adică ar trebui să fie finalizate în ianuarie 2027.

În câteva zile urmează să fie emis Ordinul de Începere a Lucrărilor, a mai transmis Ionel Scrioșteanu.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

„Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, km 2+500 – km 20+000. Acesta este ultimul lot al acestei autostrăzi pe care încep lucrările și, totodată, lotul care întregește Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanța – Nădlac).

Pe acest șantier, stadiul este următorul:
✅️ a fost finalizată organizarea de șantier în zona DN1A și este in curs de amenajare cea de lângă DN7;
✅️ a fost efectuată procedura de descărcare arheologică a siturilor identificate pe amplasamentul lucrării pentru 11 din cele 12 situri identificate;
✅️ a fost finalizat procesul de deminare a suprafeței șantierului;
✅️ au fost realizate lucrările de defrișări de arbori pe coridorul amplasamentului.
⚠️ Pentru acest lot, a fost emisă Autorizația de Construire, iar în câteva zile urmează să fie emis Ordinul de Începere a Lucrărilor. Durata contractului este de 22 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor.
Printre lucrările principale prevăzute în contract, regăsim:
🔹️ pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
🔹️ pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
🔹️ noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A
🔹️ poduri pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999) și peste râul Bâldana (km 4+024)
📍Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni”, arată secretarul de stat.

În octombrie, MT a emis autorizația parțială pentru lucrări pe Lotul 1 A0 Nord, care vizau jumătate din totalul lucrărilor, iar în ianuarie a fost emisă și Etapa a II-a autorizației.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Se autorizează executarea lucrărilor de construire, după cum urmează: Lucrări de drum (structură rutieră, terasamente, etc); Lucrări de artă: 1) pasaj pe autostrada de centură peste DJ 601A la km 2+475 (se autorizează inclusiv rampa de acces km 2+300 – km 2+500), 2) pasaj pe DC 143C peste autostrada de centură la km 4+552, 3) pasaj pe drum de exploatare peste autostrada de centură la km 7+864, 4) pod/pasaj pe autostrada de centură peste Râul Colentina, C.F. 300 București – Ploiești, C.F. Mogoșoaia – Buftea, D.E. și bretea 2 nod rutier DN1A la km 10+762 – parțial, 5) pasaj pe autostrada de centură peste DN 1A la km 12+130; Lucrări de scurgerea apelor; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice; Noduri rutiere: intersecțiite cu DN 7 și DN 1A; Dotări autostradă: parcări de scurtă durată km 3+500 stg/dr și km 14+500 stg/dr (doar lucrări de terasamente, în limita coridorutui de expropriere) și punct de sprijin km 3+500 (doar lucrări de terasamente, în limita coridorului de expropriere); intersecții și restabiliri drumuri existente; Lucrări de siguranța circulafiei; Lucrări de protecția mediului conform Acordului de Mediu Ro-ANPM/nr. 4/13.05.2010 revizuit la data de 12.03.2024 și a Deciziei etapei de încadrare nr. 165/30.09.2024, emise de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, cu condiția respectării legislației de mediu în vigoare”, prevede Autorizația emisă.

Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 100 milioane de lei, fără TVA.

Contractul pentru lotul 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării (12 luni) a fost dat începând cu octombrie 2023, astfel că etapa de proiectare avea termen-limită de finalizare octombrie 2024. Deși în Studiul de Fezabilitate erau prevăzute 4 situri arheologice, pe traseu au fost identificate 12 situri, iar lucrările de decărcare arheologică se desfășoară pe traseu.

Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti – Retter va reuși să respecte termenul, iar din 2026 să se circule pe inelul complet al Autostrăzii București.

În iulie, CNAIR a semnat cu proiectantul Consitrans contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul Pizzarotti – Retter. Contractul cu o valoare de 19,7 milioane de lei, a fost atribuit oficial pe data de 4 iulie, conform datelor din SEAP.

Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul lui 2023 (12 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor, despre care constructorul spune că va fi inaugurat în aprilie 2025.

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.