Un nou şantier se deschide pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, cel mai important obiectiv de infrastructură rutieră din România. Lucrările pentru construirea lotului 5 încep la sfârşitul lunii mai, cel târziu la începutul lunii iunie, a anunţat Mariana Ioniţă, director general CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe lotul 5 cu o lungime de 30 de kilometri între Piteşti şi Curtea de Argeş constructorul Astaldi (n.r. din Italia) a început deja organizarea de şantier şi lucările pregătitoare intrării în şantier.

„Pe lotul 5, aproape de Piteşti au început şi o serie de lucrări pregătitoare, organizarea de şantier, instalarea staţiilor de beton, de asfalt, se pare că la sfârşitul lunii mai, printr-o organizare bună şi punerea la punct a tuturor documentelor (n.r. Autorizaţie de Construire – AC şi Ordinul pentru Începerea Lucrărilor – OIL), cel târziu la începutul lunii iunie, şantierul va începe şi aici şi vom avea circa 47 de kilometri de autostradă în lucru între Sibiu şi Piteşti, alte trei sectoare fiind în procedură de achiziţie publică”, a anunţat, sâmbătă, pe amplasamentul lotului 5 de lângă  Piteşti, Mariana Ioniţă, director general CNAIR.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 Piteşti- Curtea de Argeş a fost semnat în mai 2020 cu antreprenorul Astaldi din Italia pentru 1,7 miliarde lei, valoarea estimată în procedura de achiziţie fiind de 1,8 miliarde lei.

Termenul contractual de execuţie 4 ani, iar garanţia este de 10 ani. Pe traseu sunt prevăzute 12 poduri, 6 pasaje, un viaduct şi 3 noduri rutiere.

Singurul lot în lucru de pe A 1 este Sibiu – Boiţa iar loturile 2, 3 şi 4 sunt în contestaţii

Singurul tronson în execuţie între Sibiu şi Piteşti este Lotul 1 Sibiu – Boiţa cu o lungime de 13 km. şi un stadiu fizic de execuţie aproximativ 32 %, potrivit rapoartelor CNAIR.

Pe acest lot unde lucrează PORR din Austria, circulaţia ar putea fi deschisă la sfârşitul anului viitor. Loturile „de mijloc”, (Lot 2 Boiţa – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km şi Lot 4 Tigveni – Curtea de Argeş – 10 km) sunt în evaluare sau în contestaţii.

Pentru secţiunile 2 şi 3, termenul estimat pentru finalizarea evaluării este luna august, iar pentru lotul 4, unde CNAIR a desemnat compania PORR câştigătoare, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor – CNSC a admis contestaţia unui antreprenor din Italia, după ce respinsese plângerea unui constructor din China.

Proiectul pentru A 1 Sibiu – Piteşti cuprinde şi Lotul 6, o legătură de 23 km între autostradă (zona Tigveni – Argeş) şi Municipiul Râmnicu Vâlcea, precum şi modernizarea DN 73 C pe o distanţă de aproximativ 25 de kilometri. Termenul estimat pentru semnarea contractului de proiectare este luna septembrie.