CNAIR a prelungit până pe 13 martie termenul pentru desemnarea proiectantului Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, întârzierea totală față de primul termen asumat, octombrie 2023 fiind deja de 5 luni. Altfel spus, Comisia de Evaluare din CNAIR evaluează cele trei oferte primite de peste opt luni, o durată specifică unui mare contract de execuție, în niciun caz pentru un contract de revizuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic unde sunt depuse doar trei oferte.
Pe 30 mai 2023, la a treia licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, CNAIR a primit trei oferte de la proiectanți și a estimat desemnarea câștigătorului cel mai târziu pe 6 octombrie 2023, după cum Economedia a explicat aici, însă desemnarea a fost amânată pentru începutul anului (3 ianuarie 2024) și acum prelungită pentru 13 martie 2024. Licitația nu este suspendată și nici contestată pentru clarificări la CNSC, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. Evaluarea tehnică a celor 3 oferte s-a încheiat încă din 21 august 2024.
Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan.
„Proiectul autostrăzii Brașov – Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:
Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate”, spunea în mai 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE. „Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”, a transmis CNAIR.
De la Sibiu (Boița) la Făgăraș, Makyol (Turcia), al doilea constructor din România raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați este în etapa de proiectare pe toate cele 4 loturi cu o lungime de 68 km. Pentru secțiunea Făgăraș-Brașov (50 km.) proiectantul Search trebuie să predea anul acesta documentația tehnică (studiile geotehnice fiind realizate 90 %).