Autostrada București Sud: Aktor și Alsim Alarko au transmis CNAIR facturi de aproape 60 de milioane lei / Turcii, mobilizare bună pentru deschiderea a încă 13 kilometri la sfârșitul lunii martie sau început de aprilie

A0 Aktor febr 2024

Constructorii Aktor (Grecia) și Alsim Alarko (Turcia) au transmis CNAIR facturi de aproape 60 de milioane lei pentru loturile 1 și 3 ale Autostrăzii A0 București Sud, conform datelor financiare pe care le-a publicat Compania de Drumuri. Dacă mobilizarea Alsim Alarko este destul de bună, iar la sfârșitul lunii martie sau început de aprilie se vor deschide încă 13 kilometri, segmentul dintre Jilava – DN 5 – Vidra – DN 4 Popești – Leordeni, iar în vară restul de 10 kilometri până la Autostrada Soarelui, pentru cei 18 kilometri ai lotului 3, mobilizarea Aktor încă lasă de dorit conform monitorizării oficialilor din Ministerul Transporturilor.

La începutul lunii februarie, Aktor și-a asumat finalizarea lotului 3 în septembrie (2024) ceea ce ar însemna un progres de 6-7% lună, progres pe care doar constructorii care lucrează non stop și cu resurse de personal și utilaje semnificative îl pot obține (cazurile UMB pe Lotul 3 Craiova – Pitești sau Strabag – Geiger pe Autostrada Transilvania). Doar 9 kilometri sunt deschiși pe A0 Sud între DN 6 – Bragadiru și DN 5 Jilava, iar alți 7 km până la Vidra sunt terminați încă de la inaugurarea din decembrie 2023, dar nu pot fi dați în trafic până la finalizare nodului de la Popești-Leordeni (DN 4).

Astfel, Aktor (Intrakat) a transmis pe 22 februarie o factură de 29, 4 milioane lei pentru Lotul 3 (Bragadiru – A1 Joița), iar Alsim Alarko o factură de 28,4 milioane lei, tot pe 22 februarie. Cei 13 kilometri de pe A0 Sud pe care Alsim îi deschide în această primăvară cu o înntârziere de aproape o jumătate de an fac parte din lotul 2 (Jilava – Vidra) și Lotul 1 Vidra – Popești – A2. CNAIR plătește Alsim Alarko 1,6 miliarde lei pentru cei 33 kilometri ai loturilor 1 și 2, iar către Aktor (Intrakat) 850 de milioane lei. Pentru Lotul 1A – Vidra, stadiul de execuție se apropie de 90% (85% ultima raportare a CNAIR), iar pe Lotul 3 stadiul fizic de execuție este 57% și cel financiar, actualizat după majorarea costurilor de 66%.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Imagini recente cu șantierul Alsim Alarko Jilava – Popești Leordeni au fost publicate pe Canalul YouTube „Infrastructura România”:

Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud, cel mai important lot de autostradă care trebuie deschis anul, acesta are nevoie de o mobilizare mult mai bună a constructorul Aktor (Grecia) pentru finalizarea lucrărilor pe cei 18 kilometri dintre Bragadiru (DN6) și Joița (A1), transmite de pe șantier secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Practic, cu doar câteva zile înainte de primăvara calendaristică, dar cu vreme foarte bună pentru lucrări, constructorul a crescut ușor mobilizarea, însă nu suficient, pentru că trebuie să ajungă la un progres de 4% execuție/lună, în prezent stadiul fizic fiind de 57%.

Spre deosebire de situația de la începutul lunii, Aktor a început totuși pregătirea devierii traseului A1 pe bretele la nodul rutier de la Ciorogârla (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ca nu sunt seriosi turcaleții asta stim.
    In veci sa nu inchei contracte cu ei!
    Dar care e situatia acum dupa ce acestia mai dau in functiune un ciot?
    Cati km sunt functionali de la A1 la A3 si cand este gata?
    CNAIR-ul sa se spele pe cap cu ei si poate la anul sa circulati pe acolo!😁

  2. UMB a facut niste denivelari pe Expres 12 de toata frumusetea asa ca nu ii mai laudati repede si prost

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.