Autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva, ziua Z: CNAIR anunță câștigătorul contractului de 2,5 miliarde lei. De ce s-a asociat UMB cu o firmă din Bosnia pentru câștigarea licitației / Turcii de la MAPA au fost descalificați – SURSE

Autostrada Tuneluri

Compania de Drumuri urmează să anunțe luni câștigătorul contractului de aproape 2,5 miliarde lei pentru Autostrada Lugoj – Deva, secțiunea cu tuneluri pentru urși. Autostrada finanțată prin PNRR are o lungime de 9 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă, iar termenul limită de finalizare este august 2026. Jalonul poate fi respectat doar în condițiile semnării rapide a contractului și cu un constructor foarte puternic, durata contractuală fiind de 47 de luni pentru proiectare și execuție.

Șase constructori din România, Grecia și Turcia au depus oferte la termenul din iunie. Se remarcă asocierea constructorului român UMB cu firma Euro Asfalt, un drumar puternic din Bosnia și Herțegovina, asociere pentru a compensa experiența pentru tuneluri pe care UMB nu o are și candidatura separată MAPA-CENGIZ, asocierea care a „luat” contractul pentru cel mai greu lot al autostrăzii Sibiu – Pitești.

În acest context, informațiile publicate pe forumul peundemerg indică faptul că UMB s-ar afla în pole position cu cea mai bună ofertă, iar candidatura MAPA a fost descalificată.

Cei 6 ofertanți sunt:
1. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
2. AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)
3. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.
4. Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S – Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
6. Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR este cuprinsă între 2,28 miliarde de lei și 2,59 miliarde de lei (fără TVA).

Licitația pentru tronsonul cu o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri, a fost reluată pe 25 aprilie, dar cu o valoare de până la 2,5 miliarde lei, după ratarea semnării contractului cu turcii de la MAPA.

Autostrada A1 Lugoj – Deva este radiografia unui eșec al Statului în transporturi: a început pe POS-T 2007-2013, fazată pe POIM 2013-2020 pe care l-a depășit, inclus pe PNRR pe care este aproape imposibil să fie terminată și probabil va fi încercată „refazarea” pe POT 2021-2027, dar cu un procent de finanțare semnificativ mai redus. 

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și execuția Autostrazii Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D, in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrări. În conformitate cu prevederile art. 104 alin. (8) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta opteaza pentru achizitia ulterioara de noi servicii si/sau lucrari similare de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de 309.459.699,52 lei fara TVA, reprezentand 15 % din valoarea estimata a contractului (fara valorile estimate pentru rezerve de implementare si organizare de santier). Valoarea Estimata Totala a contractului (inclusiv servicii/lucrari similare) este de 2.593.236.211,75, fara TVA”, arată datele licitației.

Sursa : Ministerul Transporturilor

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.