„Autostrada Ford”: S-a semnat contractul cu UMB pentru ultimul tronson al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Tronsonul de 32 de kilometri dintre Coloneşti şi Piteşti trebuie să fie terminat în trei ani

Lot 4 Drum Expres Craiova Piteşti Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Compania de Drumuri a semnat, astăzi, contractul pentru proiectarea şi execuţia ultimului lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook. Semnarea contractului a fost posibilă pentru că nu s-au depus contestaţii.

Constructorul UMB care lucrează şi pe loturile 2 şi 3 are la dispoziţie un termen de 36 de luni, din care 12 pentru proiectare şi 24 de luni execuţie pentru realizarea secţiunii Coloneşti – Piteşti cu o lungime de 32 de kilometri. Mobilizarea celui mai puternic drumar din România este excelentă pe cele două loturi cu o lungime totală de 72 de kilometri, prin urmare ritmul de lucru pe şantier ar trebui să fie similar şi pe lotul 4, consideră ministrul Drulă.

„Am participat astăzi la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri și câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lotului 4, grupul de firme UMB. Același antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres și mă aștept ca ritmul să fie similar și pe acest segment din DX12.

Câteva date despre acest sector:

– va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri);

– acestora li se adaugă 28 de podețe;

– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);

– este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;

– vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului”, a precizat ministrul Drulă.

Prima semnare a contractului pentru acest lot a fost în 2020 şi s-a făcut în urma unui Memorandum aprobat în Guvern, dar decizia a fost „întoarsă” la Curtea de Apel Bucureşti, care a admis o contestaţie, iar procedura de achiziţie a fost reluată. După o nouă reevaluare, UMB a fost desemnat câştigător la sfârşitul lunii iulie, valoarea estimată fiind de aproximativ 600 milioane lei.

Pe primul lot Craiova – Robăneşti (17 km) lucrează firma Tirrena Scavi din Italia, cu întârzieri foarte mari (stadiu fizic de execuţie aproximativ 30%). Pe lotul 2 Slatina – Balş, cu o lungime de 40 km, UMB ar urma să finalizeze lucrările până la sfârşitul anului, stadiul fizic fiind 87%, iar pe lotul 3, Slatina – Coloneşti (32 km), lucrările au început anul acesta.

Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *