Constructorul român UMB a fost desemnat din nou, câştigător al contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, singurul segment al şoselei de mare viteză pe care încă nu se lucrează. Pentru Lotul 4 Coloneşti (jud. Olt) – Piteşti cu o lungime de 32 km. CNAIR este la a treia încercare : în 2020 s-a semnat contractul cu UMB după decizia CNSC prin Memorandum în Guvern dar Curtea de Apel Bucureşti a anulat efectele şi a dispus reluarea procedurii pentru ca, în februarie 2021, UMB să fie desemnat, din nou, câştigător iar în iunie, CAB a impus Companiei de Drumuri să reevalueze oferta unui constructor din China, plasat oricum, pe locul 3. Semnarea contractului se poate face doar dacă nu se depun, din nou contestaţii a explicat, ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook :
,,Pe tronsonul lung de 31,8 km dintre Colonești și Pitești, vorbim despre un antreprenor român serios, care lucrează foarte bine și pe loturile 2 și 3 ale aceluiași proiect și care a fost desemnat câștigător deja de 2 ori pe acest sector. Să sperăm că a treia oară-i cu noroc și că licitația nu va mai fi contestată din nou. Din momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, însă, așa cum ne-a obișnuit până acum, există mari șanse ca finalizarea lucrărilor să aibă loc mai repede de termenul contractual – mai ales că pe lotul 4 pot fi mobilizate resursele deja antamate de constructor pe loturile 2 și 3. Acestea vor fi gata anul acesta, respectiv în 2022 (împreună cu lotul 1) “ a scris ministrul Drulă.
Pe primul lot Craiova – Robăneşti (17 km.) lucrează firma Pizzarotti din Italia, cu întârzieri foarte mari ( stadiu fizic de execuţie aprox. 30 %) pe lotul 2, lungime 40 km. Slatina – Balş, UMB ar urma să finalizeze lucrările până la sfârşitul anului iar pe lotul 3, Slatina – Coloneşti (32 km.) lucrările au început anul acesta.
Tot astăzi a fost desemnată şi firma care va asigura ,,proiectarea la cheie” a Autostrăzii A 3 Braşov – Făgăraş : ,,În privința Brașov-Făgăraș, firma câștigătoare, de asemenea din România, va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute.“
Pentru proiectarea complete a Autostrăzii Braşov- Făgărăaş ( SF +PT) au depus oferte patru firme :
- EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);
2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);
3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);
4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).
Termenele de realizare sunt 22 de luni pentru Studiul de Fezabilitate respectiv 3 luni pentru proiect tehnic. Contractul pentru actualizarea documentaţiilor tehnice este estimat la aprox. 20 de milioane de lei şi poate fi semnat dacă nu se depun contestaţii.