Autostrada Moldovei: Curtea de Apel București a respins contestația Danlin pentru lotul 3 / Variantele CNAIR: Semnează cu Nurol sau reevaluare

Ploiești -Buzău

Pas important pentru deblocarea contractului pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei. Curtea de Apel București a respins, miercuri, după două amânări, contestația constructorului Danlin din județul Neamț. Contestația Danlin viza o clarificare a CNAIR, contestație depusă după ce Nurol a câștigat contractul.

„Soluția pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunțată, azi, 17 mai 2023, prin punerea soluției la dispoziția părților prin mijlocirea grefei instanței. Document: Hotarâre 17.05.2023” arată soluția instanței pe care a consultat-o Economedia.

Licitația pentru execuția Lotului 3 (14 km) a fost lansată în urmă cu aproape 2 ani, în iunie 2021, dar contractul nu a fost semnat din cauza contestațiilor. Inițial, CNAIR îi desemnase câștigători pe bihorenii de la Selina (Drum Asfalt – Trameco), dar Nurol, Tekfen și Danlin au depus contestații, câștigate inclusiv la Curtea de Apel București.

Ofertele depuse la contractul pentru Lotul Pietroasele – Buzău (14 km) încă sunt în reevaluare după decizia Curții de Apel București din ianuarie 2023, a explicat pe 6 aprilie șeful CNAIR Cristian Pistol. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestației a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, a afirmat Cristian Pistol. Prin urmare, ofertele fiind în reevaluare nu este 100 % sigur că atribuirea se va face către Nurol.

Lotul 3 nu e singura „problemă” pe secțiunea Ploiești – Buzău. Pe primele două loturi, Asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni sunt în întârziere și este puțin probabil să respecte termenul contractual mai 2024. De la Buzău la Pașcani (10 loturi și 250 km. lungime) lucrează UMB cu termene cuprinse între 20 și 30 de luni și șanse mari de a finaliza unele tronsoane chiar înainte de termen.

Comentarii

  1. Chiar nu se poate face nimic împotriva acestor “Gică Contra” care tot bagă contestații peste contestații? Și împotriva firmelor care merg foarte greu sau rămân mult în urmă cu termenele? 🤔

  2. În alte țări mai civilizate li se aplică și amenzi că nu au respectat termenul dar la noi baza este șpaga! Păi cum să-l amendez dacă am luat șpagă! Hai te rog frumos poate termini lotul în 30 de ani! Rușine!…tuturor celor care conduc această țară frumoasă și încă bogată!

    • De fapt, sunt penalizati pentru intarzieri, dar trebuie sa urmaresti ce se intampla. Problema este ca sunt primiti, in continuare, in licitatii. Cica, ar fi discriminatoriu sa nu-i primesti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *