Proiectantul Consitrans a câștigat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 din Autostrada Sibiu – Făgăraș, aflată momentan la stadiul de proiectare. Însă compania turcă Proyapi a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
Turcii cer reevaluarea ofertei proprii și a ofertei depuse de Consitrans, astfel încât să se ia în calcul experiența deținută de inginerul responsabil pentru poduri.
Cele patru oferte depuse pentru supervizarea Lotului 3 din Autostrada Sibiu – Făgăraș:
1. Ofertant unic : TECNIC Consulting Engineering Romania,
2. Ofertant unic : IRD ENGINEERING,
3. Ofertant unic : PROYAPI MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI,
4. Asociere : CONSITRANS (Leader),GESTION INTEGRAL DEL SUELO SL
Constructorul Makyol (Turcia) a semnat în august 2023 contractul pentru Lotul 3, iar acum este în etapa de proiectare. Lotul de autostradă dintre Arpașu de Jos și Sâmbăta are o lungime de 17,7 km și un termen de 4 ani (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier. Investiția se ridică la aproape 7 miliarde de lei. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov).
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.