Autostrada Sibiu – Pitești: Au început cercetările arheologice la Cornetu, pe Valea Oltului. Situri arheologice pe Valea Topologului, cu vestigii de la finalul primei epoci a fierului / Arheologia preventivă nu blochează șantierele de autostradă, ci reprezintă o șansă de cunoaștere – expert

Autostrada Sibiu Pitești Lot 3 arheologie preventivă

Au început cercetările arheologice la Cornetu, pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, etapă premergătoare începerii lucrărilor de decopertare/deminare pe cel mai lung lot al primei autostrăzi care trece Carpații, anunță Compania de Drumuri prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova (DRDP Craiova). Cercetarea arheologică preventivă nu blochează niciodată șantierele de autostradă, ci reprezintă o formă de cunoaștere a istoriei, a vestigiilor arhoeologice de pe traseul pe care îl va străbate viitorul drum de mare viteză, explică cercetător științific, dr. Corina Bors, arheolog expert.

Anterior, CNAIR anunța lucrări pregătitoare ale antreprenorului WeBuild pentru organizarea de șantier pentru Lotul 3 și forajele finale pentru tunelul de la Momaia, cel mai lung tunel de pe A1 și, totodată, cel mai lung tunel rutier contractat până acum în România.

„Ne aflăm în zona viitorului nod rutier de la Cornetu, pe Valea Oltului. O echipă a Muzeului Național de Istorie a României, în colaborare cu Muzeul Județean Vâlcea și Muzeul județean Argeș, efectuează cercetări arheologice preventive în legătură cu acest important proiect de infrastructură rutieră. Cercetările în teren, respectiv etapa de diagnostic arheologic intruziv au început în urmă cu trei săptămâni și vor continua pe durata verii acolo unde constructorul a asigurat perimetrul accesibil. Pentru moment, aici în sectorul 1, suntem la început și nu vă putem spune că avem descoperiri, dar pe Valea Topologului, pe celălalt sector au fost deja confirmate situri arheologice și zone de atenție. Pe acel tronson, descoperirile datează dintr-o perioadă din urmă cu 2500 de ani, de la finalul primei epoci a fierului, un grup cultural Ferigile- Bârșești, bine cunoscut și atestat în zonă. Arheologia preventivă este o șansă de cunoaștere și oferă descoperiri arheologice, dar și date noi despre istoricul zonelor străbătute de căile rutiere și niciodată nu este un element de blocaj”, spune cercetătorul științific dr. Corina Bors, arheolog expert.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucărilor (OIL), estimat pentru începutul anului viitor, WeBuild are termen de 45 de luni pentru execuție (spre comparație, Mapa – Cengiz are 50 de luni pe Lotul 2).

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.