Compania de Drumuri a semnat luni contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Cornetu și Tigveni, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 în lungime de 37 de kilometri este semnat cu Astaldi (WeBuild – denumirea nouă) pentru 5,3 miliarde lei. Constructorul din Italia cu certificat intermediar are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și aproape 4 ani pentru execuție.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat, la semnarea contractului, că se închide tot acest traseu cu lotul 3, cea mai dificilă secțiune. „Sper ca traversarea Carpaților cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Grindeanu.
Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37,4 kilometri și este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului. Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.
Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:
- 95 de poduri și pasaje
- Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie
- Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
- Ecoduct în zona localității Călinești
Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor lucrează și la Podul Brăila.
Astaldi este pe „lista neagră” a constructorilor din România cu certificate intermediare negative primite pentru lotul Pitești – Curtea de Argeș (Lotul 5) și Podul Brăila. Pe Lotul 2 Boița – Cornetu, Asocierea Mapa-Cengiz a început lucrările de proiectare luna aceasta.