Autostrada Sibiu – Pitești: CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3, Cornetu – Tigveni (37 km). Grindeanu: Sper ca traversarea Carpaților cu autostradă să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat

A1 Sibiu Pitești Boița Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Compania de Drumuri a semnat luni contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Cornetu și Tigveni, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 în lungime de 37 de kilometri este semnat cu Astaldi (WeBuild – denumirea nouă) pentru 5,3 miliarde lei. Constructorul din Italia cu certificat intermediar are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și aproape 4 ani pentru execuție.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat, la semnarea contractului, că se închide tot acest traseu cu lotul 3, cea mai dificilă secțiune. „Sper ca traversarea Carpaților cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Grindeanu.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37,4 kilometri și este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului. Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localității Călinești

Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor lucrează și la Podul Brăila.

Astaldi este pe „lista neagră” a constructorilor din România cu certificate intermediare negative primite pentru lotul Pitești – Curtea de Argeș (Lotul 5) și Podul Brăila. Pe Lotul 2 Boița – Cornetu, Asocierea Mapa-Cengiz a început lucrările de proiectare luna aceasta.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O fi Astaldi pe lista neagra, dar vad ca ei castiga contracte banoase pe banda rulanta, ceea ce-mi da de inteles ca italienii stiu pe cine sa “miruiasca” din CNAIR si parlament. E clar ca acest tronson va fi gata pe la sf.asteapta, undeva dupa 2030.

  2. Cândva se poate sa fie gata!
    După 2040!
    Dacă vezi istoricul execuției de autostrăzi din Ro!
    După 2040 vor fi la moda tacîmurile zburatoare.
    Până atunci cel puțin 18 ani de analize, decepții, cioturi!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.