Autostrada Sibiu – Piteşti: Undă verde pentru semnarea contractului pentru lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeş. CNSC a respins contestaţia unui constructor din China, iar noua legislaţie impune semnarea contractelor fără a mai aştepta decizia din justiţie (Cătălin Drulă)

Lot 4 Sibiu Piteşti

Undă verde pentru semnarea contractului de proiectare şi execuţie a lotului 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia unui constructor din China. Anunţul deciziei CNSC a fost făcut de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, într-o postare pe Facebook, în care explică cum se aplică noua legislaţie a achiziţiilor publice.

„A1 SIBIU – PITEȘTI TRONSONUL 4: CONTESTAȚIA COMPANIEI CHINEZE A FOST RESPINSĂ, CONTRACTUL POATE FI SEMNAT

Dacă, până recent, în astfel de situații, Compania de Drumuri aștepta soluționarea eventualului apel la prima decizie, prin modificările la legislația pe achiziții publice adoptată în această vară, ESTE OBLIGATORIE SEMNAREA CONTRACTULUI după prima decizie. Așa că, dacă cei din CNAIR își fac treaba, în următoarele zile ar trebui să semneze contractul de proiectare și execuție. Șicane juridice mai pot exista, așa că este esențial ca responsabilii din CNAIR și constructorul să se miște repede”, a scris Drulă.

Lotul 4 are o lungime de 10 kilometri, iar durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni proiectare şi 44 execuţie. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momaia cu o lungime de 1,3 km, a anunţat Compania de Drumuri într-un comunicat oficial: „Ofertantul desemnat câștigător a rămas S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L. cu preţul de 1.678.873.121,77 Lei fără TVA. Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni. Una dintre lucrările principale ce urmează a fi realizate în cadrul acestui contract este construcția unui tunel cu o lungime de 1.350 m”. În total, pe Lotul 4 vor fi 13 lucrări de artă din care 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri.

Sursa Cătălin Drulă Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *