PORR a forat 1150 de metri din totalul de 2700 ai Tunelului Curtea de Argeș reprezentând 42 % din lungimea celor două galerii (botezate Daniela și Alina), anunță Asociația Pro Infrastructură. În tunelul Curtea de Argeș, pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești lucrările la tunel se fac în regim non-stop cu o echipă de experți din 11 țări condusă de un inginer cu 40 de ani de experiență în execuția de tuneluri :
Tunelul Curtea de Argeș/Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:
– câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare
– iluminat public– sistem de comunicare– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.
Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).
Cum se forează Tunelul Curtea de Argeș (Canal YouTube Răducu P Drum ) :