Asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) și proiectantul Geostud ( România) trebuie să realizeze peste 350 de foraje în etapa de proiectare a lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, tronsnul Boița-Cornetu cu o lungime de 31 kilometri fiind cea mai dificilă secțiune a autostrăzii de pe Valea Oltului. Contractul cu asocierea din Turcia are o durată de 18 luni pentru proiectare respectiv 50 de luni pentru execuție. Ordinul pentru începerea proiectării a fost emis începând cu data de 1 iulie după cum Economedia a explicat aici.
În acest moment, echipele care fac studiile geotehnice, forajele pentru Proiectul Tehnic sunt în zona localității Racoviță, a transmis Președintele CJ Vâlcea, Constantin Rădulescu citat de Agerpres : ,,Marţi, 13 septembrie, am mers la aceste lucrări pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti. Este o lucrare extrem de importantă pentru noi, pentru judeţul Vâlcea şi pentru mine şi voi fi foarte prezent în şantier. Se fac 353 de foraje pe toată lungimea acestui sector care tranzitează judeţul Vâlcea şi este foarte important să ştim cum se proiectează astfel încât autostrada să fie solidă şi să nu ne trezim cu surprize. Am o relaţie directă şi corectă cu cei care construiesc. Discut periodic cu cei care construiesc”.
,,Geostud împreună cu Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. au efectuat în perioada 18-20 iulie o vizită în amplasament pentru identificarea condițiilor de acces, drumurilor și platformelor pentru realizarea investigațiilor geotehnice cuprinse în studiul geotehnic din faza de execuție a proiectului.” anunța proiectantul Geostud la sfârșitul lunii iulie.
Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.
Compania de Drumuri a semnat în februarie contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Boița, primul lot de autostradă din România care intră în zona de munte. Licitația a fost câștigată de asocierea condusă de firma MAPA din Turcia, singurul constructor care a depus ofertă, 4,2 miliarde de lei, mult sub estimarea CNAIR 4,6-5,2 miliarde lei.