Autostrada Timișoara -Moravița -Belgrad : Guvernele României și Serbiei semnează joi protocolul pentru execuția autostrăzii /Contractul pentru Studiul de Fezabilitate prelungit cu aproape un an

autostrada, autostrada a9, autostrada timisoara

Guvernele României și Serbiei semnează joi seară, la Prefectura Timiș un acord pentru execuția Autostrăzii Timișoara -Moravița ( A 9). Acordul este necesar pentru că, de la punctul de trecere a frontierei Moravița, șoseaua se va continua spre Belgrad, implicit urmează să fie amenajată o nouă vamă ceea ce înseamnă un proiect transfrontalier. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița drumul de mare viteză are o lungime estimată de 73 km. și este în etapa de realizarea a Studiului de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search fiind prelungit până în 8 februarie 2023, față de termenul inițial din contract mai 2022.

La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că până la Timișoara profilul va fi de autostradă față de prima variantă : drum expres cu o singură bandă până la Voiteni, adică pe aproape jumătate din traseu ( detalii aici).

Autostrada A 9 Timișoara -Moravița se desprinde din A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, notează CNAIR :

,,Autostrada Timișoara – Moravița (A9) va avea 73,33 de kilometri și se va desprinde din A1, în zona Remetea Mare, continuând prin Giroc și Jebel. Prestarorul contractului care trebuie finalizat în luna martie 2023 este Asocierea Search Corporation SRL – EGIS Romania SA. Continuă investigatiile geotehnice pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Timișoara – Moravița! Investigațiile geotehnice sunt executate în vederea stabilirii exigențelor proiectării pentru structurile majore și a parametrilor de dimensionare a soluțiilor tehnice și a structurilor, avându-se în vedere o caracterizare geologică a solului cu un grad de încredere ridicat asupra viabilității traseului optim recomandat, soluțiilor tehnice și structurilor definite în cadrul Studiului de Fezabilitate, în vederea eliminării riscurilor geotehnice aferente.”
În primăvara anului trecut, traseul autostrăzii Timișoara -Moravița a fost subiect de dispută între USR și PNL (detalii aici).

Traseu Autostrada A9 Timişoara - Moraviţa

Comentarii

  1. Asa baieti!
    Semnam protocol!
    Marcam la imagine!
    Si ce va ramane?
    Poate un ciot prin 2032?
    Sa fie ars gaz pentru urmatorii 10 ani?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *