Guvernele României și Serbiei semnează joi seară, la Prefectura Timiș un acord pentru execuția Autostrăzii Timișoara -Moravița ( A 9). Acordul este necesar pentru că, de la punctul de trecere a frontierei Moravița, șoseaua se va continua spre Belgrad, implicit urmează să fie amenajată o nouă vamă ceea ce înseamnă un proiect transfrontalier. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița drumul de mare viteză are o lungime estimată de 73 km. și este în etapa de realizarea a Studiului de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search fiind prelungit până în 8 februarie 2023, față de termenul inițial din contract mai 2022.
La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că până la Timișoara profilul va fi de autostradă față de prima variantă : drum expres cu o singură bandă până la Voiteni, adică pe aproape jumătate din traseu ( detalii aici).
Autostrada A 9 Timișoara -Moravița se desprinde din A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, notează CNAIR :