Guvernele României și Serbiei semnează joi seară, la Prefectura Timiș un acord pentru execuția Autostrăzii Timișoara -Moravița ( A 9). Acordul este necesar pentru că, de la punctul de trecere a frontierei Moravița, șoseaua se va continua spre Belgrad, implicit urmează să fie amenajată o nouă vamă ceea ce înseamnă un proiect transfrontalier. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița drumul de mare viteză are o lungime estimată de 73 km. și este în etapa de realizarea a Studiului de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search fiind prelungit până în 8 februarie 2023, față de termenul inițial din contract mai 2022.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că până la Timișoara profilul va fi de autostradă față de prima variantă : drum expres cu o singură bandă până la Voiteni, adică pe aproape jumătate din traseu ( detalii aici).
Autostrada A 9 Timișoara -Moravița se desprinde din A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, notează CNAIR :