Autostrada Transilvania : Compania de Drumuri a trimis la ANAP documentația pentru relansarea licitației pe lotul Chiribiș -Biharia/Contractul cu Selina a fost reziliat după doi ani pierduți pe șantier

Şantier Biharia Chiribiş Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Compania de Drumuri a transmis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice ( ANAP) documentația pentru relansarea licitației lotului Chiribiș-Biharia (lotul Selina) un contract reziliat în urmă cu trei luni după doi ani pierduți pe șantier. Tronsonul Chiribiș -Biharia are o lungime de aproape 30 de kilometri și este la a patra încercare de finalizare, la 20 de ani de la ,,episodul” Bechtel.

Durata noului contract va fi de 24 de luni, primele 6 pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a transmis Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu ,,Contractul pentru construcția secțiunii Chiribiș-Biharia a Autostrăzii Transilvania va fi lansat din nou în licitație! CNAIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentația de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția celor 28,55 km ai acestei secțiuni care face parte din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea. Perioada maximă de proiectare stabilită prin contract va fi de 6 luni iar cea pentru execuția lucrărilor va fi de 18 luni. După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă.”

Contractul semnat în vara anului 2020 pentru o sumă mult sub estimarea CNAIR prevedea finalizarea celor aproape 30 de kilometri începuți de constructorul Bechtel la sfârșitul anului, dar proiectul s-a blocat după ce antreprenorul a solicitat o majorare substanțială a contractului: cu 130 de milioane de lei față de oferta depusă 326 milioane lei. Motivul invocat de CNAIR pentru rezilierea contractului este „proiectul tehnic neconform”.

Pe de altă parte, blocajul care se înregistrează de aproximativ un an și jumătate pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania este cauzat de „incompetența” Companiei de Drumuri, care a lansat licitația de execuție pe baza unui caiet de sarcini cu „informații contradictorii, eronate, incomplete și cu soluții greșite care nu corespund realității din teren”, susține constructorul Selina, într-o reacție trimisă Economedia.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *