Autostrada Transilvania, lotul Chiribiș – Biharia: Selina acuză CNAIR de „incompetență” / Contractul, viciat din cauza informațiilor eronate și contradictorii din caietul de sarcini

Şantier Biharia Chiribiş Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Blocajul care se înregistrează de aproximativ un an și jumătate pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania este cauzat de „incompetența” Companiei de Drumuri, care a lansat licitația de execuție pe baza unui caiet de sarcini cu „informații contradictorii, eronate, incomplete și cu soluții greșite care nu corespund realității din teren”, susține constructorul Selina, într-o reacție trimisă Economedia.

Punctul de vedere al antreprenorului vine după ce, săptămâna trecută, la conferința „Constructor în România”, șeful CNAIR Cristian Pistol a transmis că rezilierea contractului este iminentă „în câteva zile”, riscurile din contract fiind integral în seama constructorului.

„Ce pot să vă spun este că acest contract a fost semnat în baza ordinului 600, cu prevederi extrem de clare, antreprenorul a știut de cerințele și rigoarea acestui contract înainte de semnare. Potrivit contractului, lucrările care sunt clamate de constructor ca fiind suplimentare, se regăsesc în riscurile pe care și le-a asumat la semnarea contractului”, a explicat Cristian Pistol.

Selina susține, însă că lucrările suplimentare au „un caracter clar imprevizibil” care nu se pot circumscrie riscurilor din contract.

În punctul de vedere transmis Economedia și semnat de Beneamin Rus, președintele Consiliului de Administrație Trameco (parte din grupul Selina), constructorul arată că nu avea cum să anticipeze lucrările suplimentare confirmate printr-un Studiu Geotehnic și Proiect Tehnic din 2020, pe care CNAIR nu le-a contestat, lucrări suplimentare care ar ajunge la aproximativ 130 de milioane de lei.

„Oferta depusă de Antreprenor la sfârșitul anului 2017 a respectat și a avut la bază informațiile puse la dispoziție de CNAIR în cadrul Documentației de Atribuire care conținea informații contradictorii față de realitatea din teren și care s-au dovedit eronate, conținând cantități și soluții greșite, astfel cum a relevat Studiul Geotehnic și Expertiza Tehnică realizate în 2020”, arată compania.

Inclusiv actualul Director General CNAIR, Cristian Pistol, șef al Director Implementare Proiecte Autostrăzi în 2020 și 2021, ar fi vinovat de situația contractului pentru lotul Biharia – Chiribiș, pentru că a refuzat soluțiile propuse de deblocare, susține Selina.

Contractul pentru lotul de aproape 30 de kilometri a fost semnat în 2020 pentru o ofertă de doar 326 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de aproximativ 450 de milioane de lei. Ulterior, constructorul a cerut o majorare de 130 de milioane de lei pentru lucrări de consolidare suplimentare care nu au fost „prinse” în proiect, o suplimentare de contract refuzată.

Compania Trameco (parte a Grupului Selina) a fost desemnată câștigătoare a contractului pentru „Lotul Straco”, tronsonul de 16 km dintre Câmpia Turzii și Chețani, singura secțiune de autostradă care lipsește pentru a avea autostradă completă de la Sibiu și Cluj Napoca la Târgu Mureș, licitație pe care a contestat-o Strabag. Același constructor a câștigat și un lot pe Autostrada Ploiești – Buzău. Trameco este și constructorul Pasajului Berceni, pe Centura București Sud, pasaj care ar urma să fie deschis în această toamnă.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. pai sa rezilieze contractul si sa gaseasca pe altii
    ce tot o lalaie de atata vreme
    iar la astia sa le dea cartonas rosu sa nu mai participe daca le place sa castige licitand asa mult sub pret si apoi sa ceara marire

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *