Șeful Autostrăzilor : Decizia (de reziliere) pentru lotul Chiribiș-Biharia va fi anunțată peste câteva zile/Cum explică șeful CNAIR tărăgănarea deciziei pentru deblocarea lotului de pe Autostrada Transilvania

Şantier Biharia Chiribiş Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Situația contractului pentru lotul Chiribiș-Biharia de pe Autostrada Transilvania se va ,,tranșa” peste câteva zile anunță directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol care indică o reziliere a contractului semnat în 2020 cu antreprenorul bihorean Selina. Întrebat de ce întârzie de atâtea luni decizia pentru lotul de aproape 30 de kilometri Pistol a transmis joi, la conferința ,,Constructor în România” că a dat antreprenorului numeroase șanse de a începe lucrările și a explicat că diferența de aprox. 130 de milioane de lei între estimarea de cost pe care a făcut-o CNAIR (450 milioane lei) și oferta constructorului precum și costul lucrărilor suplimentare pe care le pretinde Selina se încadrează în ,,riscurile din contract”. Fără să specifice clar că încetarea contractului se va face prin reziliere, Pistol a lăsat să se înțeleagă aceasta ar fi opțiunea către care se îndreaptă CNAIR. (n.r. încetarea cu acordul părților nu presupune sancțiuni pentru antreprenor, în timp ce rezilierea înseamnă certificat negativ, adică interzicerea participării la licitații pentru o perioadă de 3 ani)

Cristian Pistol :  ,,În momentul de față, după cum știți, constructorului i-am dat numeroase șanse de a se apuca de treabă. Am înțeles situația în care se află, dar este evident că nu mai putem continua așa… verificăm dacă nu cumva este și o culpă a autorității contractante ( CNAIR) în cazul acestui contract. Ce pot să vă spun este că acest contract a fost semnat în baza ordinului 600, cu prevederi extrem de clare, antreprenorul a știut de cerințele și rigoarea acestui contract înainte de semnare. Potrivit contractului, lucrările care sunt clamate de constructor ca fiind suplimentare, se regăsesc în riscurile pe care și le-a asumat la semnarea contractului”

Contractul pentru lotul de aproape 30 de kilometri a fost semnat pentru o ofertă de doar 326 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de aproximativ 450 de milioane de lei. Ulterior, constructorul a cerut o majorare de 130 de milioane de lei pentru lucrări de consolidare suplimentare care nu au fost „prinse” în proiect, o suplimentare de contract refuzată.

Compania Trameco (parte a Grupului Selina) a fost desemnată câștigătoare a contractului pentru „Lotul Straco”, tronsonul de 16 km dintre Câmpia Turzii și Chețani, singura secțiune de autostradă care lipsește pentru a avea autostradă completă de la Sibiu și Cluj Napoca la Târgu Mureș, licitație pe care a contestat-o Strabag. Același constructor a câștigat și un lot pe Autostrada Ploiești -Buzău. Trameco este și constructorul Pasajului Berceni, pe Centura București Sud, pasaj care ar urma să fie deschis în această toamnă.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *