CNAIR poate semna cu Precon contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia pe Autostrada Transilvania după ce Curtea de Apel București a respins contestația Strabag. Pe actuala legislație, contractul putea fi semnat încă din august, după decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) cu condiția ca Precon și CNAIR să-și asume o eventuală „întoarcere” a deciziei CNSC la Curtea de Apel București. Presa din Bihor susține că firma Precon ar fi controlată, în realitate de Beniamin Rus, patronul Selina. În 2022 Precon a avut 93 de angajați și o cifră de afaceri de 33 milioane lei. În SEAP, constructorul Precon lider de proiect este definit drept „constructor mic”, iar asociatul „Citadina 98” constructor din categoria „mare”.
„Respinge exceptia inadmisibilitătii invocata de intimata Precon Transilvania SRL, ca neintemeiata. Respinge plangerea, ca nefondată. Obliga petenta la plata sumei de 36,76 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată(taxe postale) către intimata CNAIR. Definitivă. Pronunţată prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 10.11.2023”, se arată pe Portalul CAB.
„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis pe 8 iunie 2023, Cristian Pistol, directorul general CNAIR.
Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție.
Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi cu o lungime de 96 kilometri: 41 kilometri între Poarta Sălajului – Nușfalău, contestația Ictas la CNSC a fost respinsă, 26 de kilometri pe Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (lotul cu viaductul de 1,7 km de la Suplacu de Barcău câștigat de Erbașu) CNSC a respins contestația Precon respectiv lotul Chiribiș – Biharia (28 km) câștigat definitiv de Precon.