Autostrada Transilvania. Contractul pentru lotul Meseș nu poate fi semnat cu Makyol/Constructorul italian WeBuild a depus contestație la CNSC

Mădălina Podaru nov. 12, 2024 3 comentarii 5032 vizualizări
Autostrada Transilvania A3 Lotul Meseș Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Compania de Drumuri nu poate semna contractul cu turcii de la Makyol pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, după ce constructorul italian WeBuild a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

WeBuild reclamă la CNSC că nu a primit accesul la întreg dosarul de achiziție publică și solicită anularea comunicării câștigătorului.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare.

Pentru acest lot au mai depus oferte și UMB și WeBuild. Constructorul român UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, pierde acum un alt contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Asociația Pro Infrastructura care a anunțat clasamentul cu mult timp înainte de desemnarea oficială, a menționat și posibila descalificare a WeBuild.

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, a anunțat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.

Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție), și include:

– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen. (Ozaltin are contract semnat pentru viaductele scoase din contractul cu UMB de la Nădășelu și Topa Mică). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. ”

    E discutabil!
    Nu stiu daca lucreaza, unde lucreaza, ce lucreaza, daca au oameni si utilaje dar e sigur ca n-au livrat niciun km de autostrada.
    Si nu e sigur ca pot!
    Discutabil!
    Sibiu-Fagaras va fi o telenovela cu multe episoade iar lotul Meseș va fi o serie neagră!😭

  2. Italienii au pierdut pe bandă rulantă, acum fac doar contestații, au făcut TROC cu cnair sa deschida 16 km de autostradă la lot 5 și au primit în schimb ceva pt lot 3. Adio Astaldi sau wilbuild
    In Romania sau cum se numesc acum

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.