Autostrada Transilvania: Curtea de Apel București amână din nou decizia la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon / Noul termen stabilit este vineri, 10 noiembrie

Şantier Biharia Chiribiş Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Curtea de Apel București a amânat din nou decizia la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon pe Autostrada Transilvania. Este a doua amânare a instanței care avea termen inițial luni, 6 noiembrie, după cum Economedia a explicat aici.

„Ora estimata: 9:00/Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea în data de 10.11.2023”, se arată pe Portalul Instanței.

„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis pe 8 iunie 2023, Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție.

Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi cu o lungime de 96 kilometri. Toate cele trei loturi sunt contestate la CNSC sau Curtea de Apel: 41 kilometri între Poarta Sălajului – Nușfalău, contestație Ictas la CNSC,  26 de kilometri pe Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (lotul cu viaductul de 1,7 km de la Suplacu de Barcău câștigat de Erbașu) contestat la CNSC de Nurol și Precon respectiv lotul Chiribiș – Biharia (28 km) câștigat de Precon.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. judecatorii astia care tot amana ar trebui dati afara din magistratura
    nu poti tot amana de 3-4 orii
    hai ca o data de 2 ori merge dar cand ajungi la a 3 oara si facii asa la multe spete inseamna ca avem o problema
    sa fie datii afara si adusii oamenii noi

  2. Ca si politicienii acestei tari si magistratii procedeaza la fel: isi pun fundurile in avioane si pleaca in vacante exotice departe de aceasta tara. De la inaltimea functiilor dumnealor nu se vede nevoia acuta de infrastructura rutiera moderna in aceasta tara. Pentru lefurile nesimtite pe care le au, la care se adauga si “sporul de stres neuropsihic” (de parca doar domniile lor se streseaza la locul de munca) isi fac meseria in liniste si pace ca si cum nu sunt asteptari de la acestia. Ar trebui prioritizate in instante aceste spete privind licitatiile publice astfel incat sa aiba un timp de raspuns de cel mult 30 de zile calendaristice. In acest fel isi pot justifica sporul pentru “stres neuropsihic”.
    Sa auzim de bine!

  3. Cnair și ministrul transporturilor se fac că vor să construiască autostrăzi în România, dar ei truchează de fapt licitațiile, după care le reiau și tot așa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *