Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna joi, 29 mai, cu o asociere de constructori turco-români, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Miercurea Nirajului – Sărăţeni (23,4 km) de pe Autostrada Unirii A8.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Semnarea contractului dintre CNAIR și Asocierea Özaltin İnsaat Ticare Ve Sanayi Anonim Sirketi (lider) – Infravis S.R.L. (Turcia – Romania) va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Va participa și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.
Contractul prevede finalizarea construcţiei în 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie).
Pe traseul acestui nou Lot de autostradă vor fi construite și 2 tuneluri bidirecționale cu o lungime însumată de 1,07 km, în apropierea localității Măgherani (740 m) și în zona localității Chibed (330 m), un tunel bidirecţional (330 m), în apropierea localităţii Chibed, un ecoduct peste DN13A şi calea ferată, un ecoduct peste DN13 (zona Acăţari).
Acest lot de autostradă va traversa denivelat DJ135A și CF407 și va permite accesul într-un nod rutier care va face conexiunea cu DN13A.
Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).