Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat, marți, licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș – Pipirig (31,5 km) de pe secțiunea montană a Autostrăzii Unirii (A8). Aceasta este cel mai dificil lot al secțiunii montane, deoarece tunelurile și pasajele reprezintă aproape 70% din lungimea traseului. Valoarea maximă a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Construcția Lotului2 2B (31,5 km) va dura maximum 54 de luni (14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor care vor fi construite pe acest lot însumează aproximativ 20 kilometri și reprezintă aproape 70% din lungimea traseului.
Tot pe acest lot vor mai fi construite:
– 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea o a treia bandă pe fiecare sens, destinată vehiculelor lente;
– un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș);
– o descărcare provizorie;
– o conexiune cu lotul 2 C (Pipirig – Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă a lotului.
Documentația a fost validată de ANAP, iar CNIR a transmis spre SEAP anunțul de participare la licitația pentru atribuirea acestui contract finanțat prin Programul Transport (PT)”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
CNIR transmite că este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări.
„Lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot:
• 16 tuneluri – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevăzute cu a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente;
• 60 de poduri și viaducte, două poduri cu peste 1000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15 – 1275 metri”, potrivit CNIR.
Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig – Vânători Neamț / Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.
„În criteriile de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) și am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada „Unirii” – A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi. În prezent, toate cele patru loturi sunt în procedură de licitație:
1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunere ofertelor: 16.12. 2024
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor: 18.12.2024
3. Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor: 19.12.2024
4. Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)
Documentația pentru atribuirea contractului urmează să fie publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.