Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat, marți, licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș – Pipirig (31,5 km) de pe secțiunea montană a Autostrăzii Unirii (A8). Aceasta este cel mai dificil lot al secțiunii montane, deoarece tunelurile și pasajele reprezintă aproape 70% din lungimea traseului. Valoarea maximă a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
„Construcția Lotului2 2B (31,5 km) va dura maximum 54 de luni (14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor care vor fi construite pe acest lot însumează aproximativ 20 kilometri și reprezintă aproape 70% din lungimea traseului.
Tot pe acest lot vor mai fi construite:
– 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea o a treia bandă pe fiecare sens, destinată vehiculelor lente;
– un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș);
– o descărcare provizorie;
– o conexiune cu lotul 2 C (Pipirig – Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă a lotului.
Documentația a fost validată de ANAP, iar CNIR a transmis spre SEAP anunțul de participare la licitația pentru atribuirea acestui contract finanțat prin Programul Transport (PT)”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
CNIR transmite că este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări.
„Lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot:
• 16 tuneluri – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevăzute cu a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente;
• 60 de poduri și viaducte, două poduri cu peste 1000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15 – 1275 metri”, potrivit CNIR.
Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig – Vânători Neamț / Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.
„În criteriile de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) și am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada „Unirii” – A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi. În prezent, toate cele patru loturi sunt în procedură de licitație:
1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunere ofertelor: 16.12. 2024
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor: 18.12.2024
3. Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km)
Publicat în SEAP. Termen pentru depunerea ofertelor: 19.12.2024
4. Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)
Documentația pentru atribuirea contractului urmează să fie publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.