Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a admis contestația depusă acum o lună de Asocierea SA&PE Construct SRL –Spedition UMB-Tehnostrade SRL pentru contractul de proiectare şi execuţie a lotului 1D Joseni-Ditrău. “Admite contestația în parte și dispune remedierea”, scrie pe portalul CNSC la soluția în acest dosar.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”Asocierea SA&PE Construct SRL –Spedition UMB-Tehnostrade SRL a depus o contestaţie la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor pentru contractul de proiectare şi execuţie a lotului 1D Joseni-Ditrău. Compania Naţională de Investiţii Rutiere a atribuit contractul pentru construirea lotului 1D Joseni-Ditrău în data de 1 iulie 2025”, anunța în urmă cu o lună CNIR.

Compania Naţională de Investiţii Rutiere a atribuit pe 1 iulie asocierii Danlin XXL (Lider)-Groma Hold-Intertranscom Impex SRL contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1D Joseni-Ditrău al Autostrăzii Unirii A8.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Contractul pentru lotul cu o lungime de 14,4 kilometri din judeţul Harghita a fost atribuit asocierii de constructori din România şi Bulgaria pentru o ofertă de 821 milioane lei (fără TVA) şi ar fi putut fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depuneau contestaţii. Acesta era la primul contract de autostradă atribuit companiei românești Danlin, care nu a mai lucrat până acum pe infrastructură mare, deși a depus oferte și la alte licitații.

Termenul de realizare este de 34 de luni (10 luni pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţie lucrări).

Caracteristici tehnice :

14,4 kilometri lungime;
21 de pasaje şi viaducte, din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor;
nod rutier la Ditrău;
descărcare provizorie în zona de conexiune cu lotul următor, 2A Ditrău-Grinţieş, pentru a se asigura funcţionarea independentă.

Pe traseul dintre Joseni şi Ditrău va fi amenajat câte un spaţiu de servicii (stânga/dreapta) care include zonă comercială, benzinării, 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice şi toalete.

Ofertele depuse pentru acest lot au venit de la:
1. Nurol Insaat ve Ticaret (Turcia) Ofertant Unic
2. Geiger Transilvania (România) Ofertant Unic
3. Asocierea Danlin XXL (Leader/România) -Groma Hold-Intertranscom Impex SRL
4. Asocierea MIS Grup (Leader/România)-Ad Astra IPP SRL- Automagistral-Pivden LLC
5. Asocierea SA&PE Construct SRL (Leader)-Spedition UMB-Tehnostrade SRL (România)

Potrivit CNIR, pe traseul lotului Joseni – Ditrău care se desfășoară în județul Harghita sunt prevăzute 21 de pasaje și viaducte (3 dintre acestea fiind pasaje pentru permeabilitatea animalelor tip ecoducte) și un nod rutier tip „trompetă” la Joseni.

De asemenea, pe acest lot va fi amenajat câte un spațiu de servicii (stânga/dreapta) tip S1, care include zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete. Pentru a se asigura funcționalitatea independentă a acestui lot, contractul prevede și realizarea unei descărcări provizorii în zona de conexiune cu următorul lot (2A Ditrău – Grințieș).

Cine este constructorul Danlin XXL

Compania românească Danlin nu a mai lucrat până acum pe infrastructură mare, deși a depus oferte și la alte licitații. Însă compania a depus oferta în asociere cu Groma, care are în portofoliu 70 de kilometri de autostradă în Bulgaria.

Danlin a mai depus însă oferte și pentru Autostrada Pașcani – Suceava, lot 1 (33 km), pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii A8, pentru lotul Pipirig – Leghin de pe Autostrada Unirii A8, pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, secțiunea Ploiești – Buzău, pentru lotul 2 (14,4 km) de pe Autostrada Craiova – Filiași și pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț.

Danlin XXL este o companie care a contestat în mod repetat în anii anteriori licitațiile pe care le-a câștigat UMB pe Autostrada Moldovei (A7) și pe Autostrada Unirii (A8).

Compania este cel mai mai mare constructor din județul Neamț, specializat în lucrări de infrastructură rutieră. Are 484 angajați, o cifră de afaceri de 562 de milioane lei anul trecut (creștere 43% potrivit termene.ro) și un profit net de 154 milioane lei (creștere de 43%).

Constructorul Danlin menționa anterior în portofoliu contracte CNAIR cu Direcția Regională de Drumuri Iași (lucrări de asfaltare în județul Neamț).

„Compania noastră își desfășoară activitatea în proximitatea municipiului Roman, având posibilitatea de a mobiliza eficient resurse în județe ca Suceava, Botoșani, Iași, Bacău, Vaslui sau Harghita, și implicit, Neamț, pentru lucrările sale. La punctele de lucru din județul Neamț dispunem de stații de betoane, sortare și concasare agregate, mixturi asfaltice și emulsii, laborator autorizat ISC gr. II, precum și de un parc auto modern și adecvat atât activităților de transport rutier cât și pentru activități de execuție a lucrărilor de construcții”, arată prezentarea Danlin.

Compania nu a menționat, însă, că a făcut parte din Asocierea (Aqua Parc, Mavgo Holding, Danlin XXL și Stef Edil SRL.) care a lucrat pe DN 15 Bicaz – Poiana Largului, contract de peste 50 de milioane de euro, despre care Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a arătat în 2020 „deficiențe grave”. Despre unele dintre aceste firme, presa locală a scris că ar fi fost „agreate” de fostul baron PSD, Ionel Arsene. Firma a făcut parte și din Asocierea care a contractat cu CJ Neamț lucrări de reparații/modernizare pe drumurile și pe podul prăbușit la Luțca („reabilitarea” garantată de Arsene a fost realizată de Darcons, firma deținută de tatăl fostului deputat PSD, Alexandru Rotaru, deputat în Comisia de Transporturi).

În Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) constructorul este încadrat la categoria „medii” (mici, medii, mari), iar ca reprezentant este indicat Dan Amurăriței.