Autostrada Unirii : CNAIR a trimis spre publicare în SEAP licitaţia pentru ,,capetele” de la Târgu Mureş şi Târgu Neamţ finanţate prin PNRR

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a trimis spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) licitaţia pentru proiectarea şi execuţia capetelor Autostrăzii Unirii, tronsoanele de la Târgu Mureş şi Târgu Neamţ fiind ultimele două loturi de autostradă finanţate prin PNRR. După validarea de la ANAP, lansarea procedurii pentru cei 55 de kilometri de autostradă devine o certitudine până la sfârşitul anului, aşa cum s-au angajat oficialii din Ministerul Transporturilor. Costul estimat este de 6 miliarde lei.

Durata contractelor este de 30 de luni din care 6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie, a transmis marţi, ministrul Sorin Grindeanu : ,, Licitația pentru două dintre secțiunile A8 (Autostrada Unirii) intră în linie dreaptă! Astăzi au fost transmise spre publicare în SICAP Anunțurile de participare la licitația pentru construcția secțiunilor finanțate prin PNRR!

Secțiunea I (24,4 km): Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la A3.

Secțiunea III (29 91 km): Leghin – Târgu Neamț.

Data limită pentru depunerea ofertelor la licitația pentru proiectarea și execuția primei secțiuni a fost stabilită pentru 27.02.2023, iar pentru secțiunea III în 28.02.2023. Durata stabilită pentru fiecare contract este de 30 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.”

Guvernul a aprobat luni, 19 decembrie, indicatorii tehnico-economici (detalii aici)

Tronsonul I, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, are 22 kilometri, cuprinde 32 de poduri și pasaje și are alți 2,3 kilometri de drum de legătură la Autostrada Transilvania A3. Costul total este de 3,6 miliarde lei.

„În prezent, legătura Moldovei cu Transilvania este deficitară, desfășurându-se pe două culoare:
– Târgu Mureș DN13, DN13A (Sovata), DN13B (Praid – Gheorghieni), DN12C (Gheorghieni – Lacul Roșu – Bicaz), DN15 (Bicaz -Piatra Neamț), DN15D (Piatra Neamț – Roman), DN2, DN28, DN24 (Târgu Frumos – Iași – Sculeni);
– Târgu Mureș (DN15) Poiana Largului, DN15B (Poiana Largului – Târgu Neamț – Târgu Frumos), DN28 (Iași), DN24 (Iași – Sculeni). Necesitatea realizării sectorului de autostradă a fost confirmată și prin adoptarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași – Târgu Mureș, Autostrada Unirii ce a fost identificată și cuantificată și în cadrul Master Planului General de Transport. Necesitatea realizării sectorului de autostradă a fost confirmată și prin adoptarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași – Târgu Mureș, Autostrada Unirii ce a fost identificată și cuantificată și în cadrul Master Planului General de Transport.
Traseul autostrăzii Târgu Mureș – Ditrău străbate teritoriul administrativ al județului Mureș (km 2+390 – km 0+000 și km 0+000 – km 22+000) respectiv pe teritoriul localităților Gheorghe Doja, Crăciunești, Acățari, Păsăreni, Gălești și orașul Miercurea Nirajului. Secțiunea I din cadrul sectorului autostrăzii Târgu Mureș – Ditrău își are punctul de început la joncțiunea dintre Autostrada A3 Brașov- Borș și Drumul de legătură cu municipiul Târgu Mureș, parte integrantă din autostrada A3, cu un nod rutier prevăzut la km 2+390 al Legăturii dintre autostrăzile A3 și A8, pe teritoriul localității Gheorghe Doja”, arată Nota de Fundamentare.

Tronsonul III Leghin – Târgu Neamț are 29,9 kilometri, cuprinde 26 de structuri (13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte) și are un cost de 2,5 miliarde lei.

„Traseul autostrăzii aferent Secțiunii III se desfășoară pe raza județelor Neamț (între km 181+195 (km 89+000) – km 209+594 (km 117+399) și Iași (până la km 211+107 (km 118+912) (sunt precizate și pozițiile km conform tronsoane din cadrul contractului). Pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, construcția drumului expres va genera efectele pozitive asupra gradului de ocupare a forței de muncă care se estimează la un număr de 620 angajați pentru perioada execuției lucrărilor, va conduce la reducerea uzurii autovehiculelor și reducerea timpilor de parcurs”, potrivit documentului.

Pentru secțiunea de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) săptămâna trecută au început dezbaterile pentru emiterea avizului de mediu (detalii aici).

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *