Contractul pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate și proiectarea Autostrăzii Unirii, secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni a primit o finanțare europeană nerambursabilă de 52 mil. Lei (10 milioane Euro) a anunțat, Compania de Drumuri. Contractul pentru proiectarea ,,la cheie” a fost semnat în aprilie 2021 pentru 58 de milioane lei și o durată de 22 de luni din care primele 12 luni pentru revizuire SF, 5 luni pentru documentația necesară Autorizației de Construire respectiv 5 luni pentru Proiectul Tehnic. Întârzierea majoră în derularea proiectului, estimată a fi între 6 și 9 luni este cauzată, în mare parte de dificultățile în alegerea traseului și observațiile Jaspers (consultantul Comisiei Europene).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 20.10.2022, încheierea Contractului de Finanțare nr.125 pentru proiectul „Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (servicii de proiectare pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, elaborarea Proiectului pentru Autorizația de Construire si Proiectul Tehnic de Execuție” in vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific – OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutiera TEN-T centrală. Valoarea totală a proiectului este de 72,894,247.01 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 52,218,063.63 lei, 15% contribuția proprie – 9,214,952.40 lei, diferența de 11,461,230.98 lei reprezentând valoare neeligibila inclusiv TVA.” a transmis CNAIR.

Vineri, 28 octombrie s-a încheiat consultarea publică pe care a organizat-o Compania de Drumuri pentru stabilirea variantei finale de traseu. Potrivit fostului secretar de stat în ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu (mandatul Cătălin Drulă) varianta albastră, cea cu cel mai mic impact asupra comunității din zona de nord a Iașiului, a fost aleasă în procent de 80 % : ,,Conform informațiilor de la CNAIR au fost completate 535 de chestionare și circa 80% au ales varianta alternativa de traseu 2 (culoarea albastră).” 23 noiembrie este noul termen-limită pe care l-a asumat proiectantul Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Pentru tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț care include și cele două secțiuni finanțate prin PNRR, estimarea este pentru lansarea licitației (proiectare și execuție) în luna decembrie. Pentru secțiunea de munte ( aprox. 150 km.) estimarea CNAIR pentru obținerea Acordului de Mediu este ianuarie 2023.