Autostrada ,,Unirii” Târgu Neamț-Iași-Ungheni : CNAIR a primit 10 milioane de Euro, finanțare europeană pentru etapa de proiectare. Traseul albastru, covârșitor în opțiunile ieșenilor

Protest A8, autostrada moldova Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Contractul pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate și proiectarea Autostrăzii Unirii, secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni a primit o finanțare europeană nerambursabilă de 52 mil. Lei (10 milioane Euro) a anunțat, Compania de Drumuri. Contractul pentru proiectarea ,,la cheie” a fost semnat în aprilie 2021 pentru 58 de milioane lei și o durată de 22 de luni din care primele 12 luni pentru revizuire SF, 5 luni pentru documentația necesară Autorizației de Construire respectiv 5 luni pentru Proiectul Tehnic. Întârzierea majoră în derularea proiectului, estimată a fi între 6 și 9 luni este cauzată, în mare parte de dificultățile în alegerea traseului și observațiile Jaspers (consultantul Comisiei Europene).

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 20.10.2022, încheierea Contractului de Finanțare nr.125 pentru proiectul „Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (servicii de proiectare pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, elaborarea Proiectului pentru Autorizația de Construire si Proiectul Tehnic de Execuție” in vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific – OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutiera TEN-T centrală. Valoarea totală a proiectului este de 72,894,247.01 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 52,218,063.63 lei, 15% contribuția proprie – 9,214,952.40 lei, diferența de 11,461,230.98 lei reprezentând valoare neeligibila inclusiv TVA.” a transmis CNAIR.

Vineri, 28 octombrie s-a încheiat consultarea publică pe care a organizat-o Compania de Drumuri pentru stabilirea variantei finale de traseu. Potrivit fostului secretar de stat în ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu (mandatul Cătălin Drulă) varianta albastră, cea cu cel mai mic impact asupra comunității din zona de nord a Iașiului, a fost aleasă în procent de 80 % : ,,Conform informațiilor de la CNAIR au fost completate 535 de chestionare și circa 80% au ales varianta alternativa de traseu 2 (culoarea albastră).” 23 noiembrie este noul termen-limită pe care l-a asumat proiectantul Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate.

Pentru tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț care include și cele două secțiuni finanțate prin PNRR, estimarea este pentru lansarea licitației (proiectare și execuție) în luna decembrie. Pentru secțiunea de munte ( aprox. 150 km.) estimarea CNAIR pentru obținerea Acordului de Mediu este ianuarie 2023.

 

Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Comentarii

  1. Poezii!
    Varianta albastra.
    Finantare eurpeana,
    Consultare,
    Bla,bla,bla.
    Proiectare candva!
    A 8 nici nu s-a nascut!
    Cand sa faci doua cioturi cu bani din PNRR daca doi ani s-au dus degeaba?
    A 8 e ca la A 7!
    Mult praf pentru nimic!
    Niciun santier deschis!
    De parca toate licitatiile sunt puse pentru a fi contestate!
    Niciun ciot nu a scapat de contestatii!
    E un drep dar a devenit un abuz impotriva statului roman
    Iar incompetentii din CNAIR si Min. Transpirturilor dorm linistiti!
    Somn usor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *