Autostrada Unirii, ultimul pas înainte de lansarea licitației: „Capetele” finanțate prin PNRR de la Târgu Mureș și Târgu Neamț, trimise pentru validare la ANAP

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a trimis spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) cele două loturi ale Autostrăzii Unirii finanțate prin PNRR, acesta fiind practic ultimul pas înainte de lansarea licitației în SEAP, a anunțat miercuri șeful CNAIR Cristian Pistol. Capetele de la Târgu Mureș și Târgu Neamț sunt finanțate prin PNRR (n.r. singurul proiect rutier fără procedură de achiziție lansată), lungimea totală este de 55 de kilometri, iar costul total estimat de 6 miliarde lei (1,2 miliarde euro).

Durata de realizare, proiectare și execuție este de 30 de luni, 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție pentru a respecta „borna” PNRR: august 2026.

„Am trimis spre validare la ANAP documentațiile pentru construcția secțiunilor A8, finanțate prin PNRR!

Secțiunea I (24,4 km): Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura cu Autostrada A3

Secțiunea III (29,91 km): Leghin – Târgu Neamț (Moțca)

După validarea documentațiilor vom putea lansa în licitație contractele pentru proiectarea și execuția acestor secțiuni din Autostrada Unirii (A8).

Durata fiecarui contract este de 30 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.

ANAP are la dispoziție maxim 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentațiilor de atribuire”, afirmă Cristian Pistol.

Guvernul a aprobat luni, 19 decembrie, indicatorii tehnico-economici (detalii aici)

Tronsonul I, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, are 22 kilometri, cuprinde 32 de poduri și pasaje și are alți 2,3 kilometri de drum de legătură la Autostrada Transilvania A3. Costul total este de 3,6 miliarde lei.

„În prezent, legătura Moldovei cu Transilvania este deficitară, desfășurându-se pe două culoare:
– Târgu Mureș DN13, DN13A (Sovata), DN13B (Praid – Gheorghieni), DN12C (Gheorghieni – Lacul Roșu – Bicaz), DN15 (Bicaz -Piatra Neamț), DN15D (Piatra Neamț – Roman), DN2, DN28, DN24 (Târgu Frumos – Iași – Sculeni);
– Târgu Mureș (DN15) Poiana Largului, DN15B (Poiana Largului – Târgu Neamț – Târgu Frumos), DN28 (Iași), DN24 (Iași – Sculeni). Necesitatea realizării sectorului de autostradă a fost confirmată și prin adoptarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași – Târgu Mureș, Autostrada Unirii ce a fost identificată și cuantificată și în cadrul Master Planului General de Transport. Necesitatea realizării sectorului de autostradă a fost confirmată și prin adoptarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași – Târgu Mureș, Autostrada Unirii ce a fost identificată și cuantificată și în cadrul Master Planului General de Transport.
Traseul autostrăzii Târgu Mureș – Ditrău străbate teritoriul administrativ al județului Mureș (km 2+390 – km 0+000 și km 0+000 – km 22+000) respectiv pe teritoriul localităților Gheorghe Doja, Crăciunești, Acățari, Păsăreni, Gălești și orașul Miercurea Nirajului. Secțiunea I din cadrul sectorului autostrăzii Târgu Mureș – Ditrău își are punctul de început la joncțiunea dintre Autostrada A3 Brașov- Borș și Drumul de legătură cu municipiul Târgu Mureș, parte integrantă din autostrada A3, cu un nod rutier prevăzut la km 2+390 al Legăturii dintre autostrăzile A3 și A8, pe teritoriul localității Gheorghe Doja”, arată Nota de Fundamentare.

Tronsonul III Leghin – Târgu Neamț are 29,9 kilometri, cuprinde 26 de structuri (13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte) și are un cost de 2,5 miliarde lei.

„Traseul autostrăzii aferent Secțiunii III se desfășoară pe raza județelor Neamț (între km 181+195 (km 89+000) – km 209+594 (km 117+399) și Iași (până la km 211+107 (km 118+912) (sunt precizate și pozițiile km conform tronsoane din cadrul contractului). Pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, construcția drumului expres va genera efectele pozitive asupra gradului de ocupare a forței de muncă care se estimează la un număr de 620 angajați pentru perioada execuției lucrărilor, va conduce la reducerea uzurii autovehiculelor și reducerea timpilor de parcurs”, potrivit documentului.

Pentru secțiunea de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) săptămâna aceasta au început dezbaterile pentru emiterea avizului de mediu (detalii aici).

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Bravo Grindene ! Ești primul ministru la Transporturi care a mișcat ceva concret.Tine-o tot așa și. vezi, poate miști și Canalul Buc – Dunăre. Hai că ai demonstrat că poți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *