Avocatul specializat pe fiscalitate Gabriel Biriș a criticat ieri pe Facebook programul Rabla, în special Rabla +, care potrivit lui, subvenționează producția din Chinași alte țări,c are produc mașini electrice.
Acesta susține că România produce autoturisme la Mioveni și Craiova, unde se construiesc și motoare și cutii de viteze, și, de asemenea, mai avem o fabrică mare de cutii de viteze la Sebeș. În schimb, nu producem niciun autoturism electric și nicio baterie, Dacia Spring fiind produsă 100% în China.
În schimb, România subvenționează masiv cu 46.000-51.000 de lei (mai mult decât valorează un Sandero nou) achiziția de mașini electrice, adică exportă subvenție către China.
Mai mult, spune avocatul, dacă această politică publică ar fi de succes și românii ar începe să cumpere doar mașini electrice, am închide complet fabricile de cutii și motoare din România, fabrici care dau de muncă, direct sau indirect, la multe zeci de mii de români și care generează exporturi de miliarde.
Contactat de Economedia, Lorand Fulop, președintele Administrației Române pentru Mediu, a refuzat să comenteze și s-a mulțumit să surâdă.
Dacia Spring a debutat anul trecut pe piață și s-a vândut în peste 27.000 de unități pe toate piețele dintre care circa 3.000 pe piața românească.