Banca Transilvania a înregistrat un profit net de peste 300 milioane de lei, în primul trimestru al acestui an. Numărul de clienţi a continuat să crească

Banca Transilvania

Profitul net consolidat al Grupului BT a fost, în primul trimestru al acestui an, de 400,33 milioane lei, din care cel al băncii s-a ridicat la 307,52 milioane lei, conform rezultatelor financiare transmise vineri Bursei de Valori Bucureşti, citate de Agerpres.

Venitul net din dobânzi al băncii a crescut cu 22% faţă de primul trimestru din 2021, pe fondul creşterii creditării, iar venitul net din taxe şi comisioane s-a majorat cu 21%, ca urmare a creşterii activităţii BT.

Costul cu contribuţia băncii la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare s-a majorat cu 75%, la 143 de milioane lei, impactând negativ rezultatul din primele trei luni ale acestui an.

În perioada menţionată, Banca Transilvania a acordat aproape 63.000 de credite, în valoare de 6,357 miliarde lei, cu 61% mai mult faţă de primul trimestru din 2021. Soldul de credite a înregistrat un avans de 2,5 miliarde lei (plus 5% faţă de finele anului trecut).

Numărul de clienţi ai BT a continuat să crească, ajungând la peste 3,6 milioane, dintre care 3,3 milioane persoane fizice şi 390.000 companii. Numărul tranzacţiilor clienţilor persoane fizice şi companii, prin toate canalele BT, s-a majorat cu 35% faţă de perioadă similară a anului trecut.

Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul lunii martie la 128,3 miliarde lei, iar creditele nete au crescut până la 58,6 miliarde lei. Depozitele clienţilor au ajuns la 107,42 miliarde lei, din care 71,77 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 35,65 miliarde lei, depozitele companiilor, oferind un raport credite/depozite de 58,4%.

Conform datelor băncii, rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, a fost de 2,91% la 31 martie 2022. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA s-a situat la 179%.

Banca avea la finele primului trimestru aproape 3 milioane de clienţi unici digitalizaţi, iar BT Pay a atins borna de 2 milioane de persoane care folosesc aplicaţia. Fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital, înrolat în BT Pay.

Pe de altă parte, în primele trei luni ale acestui an, a crescut şi numărul de carduri emise, banca ajungând la 4,8 milioane de carduri în portofoliu, dintre care peste 570.000 sunt carduri de credit.

Reprezentanţii băncii au anunţat, totodată, că finalizarea tranzacţiei dintre Grupul Ţiriac şi Banca Transilvania în ceea ce priveşte Ţiriac Leasing este estimată în prima parte a anului. BT a anunţat acordul de achiziţie în ianuarie.

În ceea ce priveşte integrarea Idea Bank în Grupul BT, aceasta a continuat în prima parte a anului, iar banca a anunţat primele sale servicii disponibile pentru clienţii Idea. Integrarea este în desfăşurare până în 13 iunie, când va fi finalizată cesiunea către BT a contractelor încheiate de Idea Bank cu clienţii săi

Sursa foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.