BCR Pensii devine primul administrator de pensii ocupaționale Pilon IV din România

Bani, investitie, economii Foto: Pexels.com

BCR Pensii este prima companie din România care a primit undă verde pentru a fi administrator de fonduri de pensii ocupaționale Pilon IV.

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a decis aprobarea cererii de autorizare a BCR Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private SA ca administrator de fonduri de pensii ocupaționale și de autorizare a modificării Actului constitutiv.

Compania administrează deja atât fondul de pensii administrat privat BCR (Pilonul II), cât și fondul de pensii facultative BCR Plus (Pilonul III).

BCR Pensii administra pentru Pilonul II active nete de peste 6 miliarde lei și circa 716.340 participanți, la finalul anului trecut. La Pilonul III, compania administra active nete de peste 581,96 milioane lei și 141.356 participanți.

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat în ianuarie 2020 legea care prevede organizarea şi funcţionarea fondurilor pentru pensiile ocupaţionale precum şi stabilirea schemei de pensii ocupaţionale.

Acest tip nou de pensie (Pilonul IV) vine în completarea celorlalte tipuri de pensii acordate în România, respectiv pensia de stat (Pilonul I), pensiile administrate privat (Pilonul II) şi cele facultative (Pilonul III).

„Prin elaborarea cadrului legislativ pentru organizarea şi funcţionarea fondurilor de pensii ocupaţionale se creează premisele pentru obţinerea unei pensii ocupaţionale, suplimentară, distinctă şi în completarea tipurilor de pensii acordate în cadrul sistemelor de pensii din România. Prin prezentul proiect de lege se stabilesc elementele necesare înfiinţării schemelor de pensii ocupaţionale şi ale fondurilor de pensii ocupaţionale, inclusiv aspectele legate de administrarea acestora. Componenta de pensii ocupaţionale este prevăzută a fi facultativă”, potrivit legii promulgate de şeful statului.

Astfel, potrivit actului normativ, iniţiativa constituirii unui fond de pensii ocupaţionale aparţine exclusiv unui administrator autorizat în timp ce schema de pensii este stabilită de către fiecare angajator care doreşte şi are capacitatea financiară să ofere angajaţilor săi astfel de beneficii.

La un astfel de fond de pensii pot participa angajaţii unuia sau ai mai multor angajatori, iar toate informaţiile privind schema de pensii ocupaţionale trebuie furnizate de către angajator, mai arată legea.

În cazul în care un angajator decide să stabilească o schemă de pensii ocupaţionale, acesta are obligaţia să ofere schema tuturor angajaţilor şi să vireze contribuţii. Angajatorul poate însă stabili cuantumuri diferenţiate de contribuţie proprie pentru angajaţii săi, pe criterii de vechime, funcţie sau drepturi salariale.

„Totodată, se creează premisele pentru asigurarea unei surse suplimentare de venit din pensii şi se doreşte stimularea şi cultivarea spiritului de economisire pentru bătrâneţe al fiecărui cetăţean”, se mai arată în expunerea de motive a actului normativ.

Foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *