Banii, biletele la muzeu și chiar marijuana oferă statele și companiile din Statele Unite, în încercarea de a ademeni oamenii sceptici să se vaccineze împotriva coronavirusului, scrie Financial Times.
Deși Statele Unite continuă să administreze milioane de vaccinuri pe zi, accentul s-a mutat de la vaccinarea în masă la persoanele care sunt reticente în a se vaccina, în contextul în care SUA sunt îngrijorate că se vor dezvolta noi tulpini ale virusului și că țara nu va atinge imunitatea de turmă dacă majoritatea populației nu a fost imunizată.
Pentru a combate scepticismul vaccinării, companiile și oficialii locali și de stat au conceput modalități atrăgătoare de a atrage atenția celor neinoculați.
Luni, statul Maryland a anunțat că va distribui 100 de dolari angajaților de stat complet vaccinați și îi va penaliza pe cei care refuză să își administreze rapelul, dacă agențiile de sănătate din SUA recomandă ulterior unul.
„Stimulentele de acest gen sunt o altă modalitate de a consolida importanța vaccinării și încurajăm ferm companiile din tot statul să ia în considerare oferirea de stimulente și lucrătorilor lor”, a declarat Larry Hogan, guvernatorul Maryland.
În New Jersey, rezidenții cu vârsta peste 21 de ani care primesc prima doză de vaccin în luna mai își pot duce cardul de vaccinare la una dintre cele 13 fabrici de bere participante și pot câștiga o bere gratuită ca parte a unui program al statului.
În orașul Detroit, oricine conduce pe cineva să-și facă vaccinul poate primi un card de debit preplătit de 50 de dolari.
Și angajatorii americani încearcă, de asemenea, să-și convingă lucrătorii să se vaccineze. American Airlines oferă angajaților săi din SUA o zi liberă de lucru suplimentară și 50 de dolari în puncte dacă se vaccinează.
Amazon oferă muncitorilor din prima linie complet vaccinați 80 de dolari.
Mai mulți comercianți cu amănuntul și restaurante cu angajați orientați spre clienți, inclusiv Lidl, Petco și McDonald’s, au încercat, de asemenea, să-i stimuleze pe lucrătorii lor să se vaccineze.
Unele companii americane utilizează promoțiile de vaccinare ca instrument de marketing pentru a atrage clienții în moduri neconvenționale. Greenhouse of Walled Lake, un dispensar de marijuana din Michigan, oferă „iarbă în schimbul vaccinului”. De la lansare în februarie, farmacia a distribuit peste 25.000 de țigări cu marijuana pre-rulate, potrivit directorului executiv Jerry Millen.
Lanțul de gogoși și cafea Krispy Kreme oferă o gogoasă cu glazură gratuită în fiecare zi pentru restul anului persoanelor care demonstrează dovada vaccinării.
Biblioteca și Muzeul Prezidențial Abraham Lincoln din Illinois oferă bilete gratuite până la sfârșitul lunii iunie persoanelor care arată o dovadă de vaccinare, în timp ce persoanele care primesc un vaccin la Parcul NRG din Houston pot câștiga bilete la spectacole precum Disney on Ice sau la concertul rapperului Travis Scott la Festivalul Astroworld.
Echipa de baseball din Cleveland Indians din Ohio oferă 5 dolari reducere la anumite bilete, în timp ce Cincinnati Reds vând câteva bilete la 10 dolari fanilor vaccinați.
Aproape o treime din populația SUA este complet vaccinată, conform cifrelor Centrelor pentru Controlul Bolilor și mai mult de 147 de milioane de persoane au primit cel puțin o doză. Marți, președintele american Joe Biden a anunțat o schimbare a strategiei de vaccinare, urmărind vaccinarea a 70% dintre adulții din țară cu cel puțin o doză până la 4 iulie.