Big Tech cheltuie mai mult ca niciodată pe inteligență artificială, dar câștigurile cresc și investitorii se implică.
Inteligența artificială a jucat un rol mai important în stimularea cererii pentru căutările pe internet, publicitatea digitală și cloud computing în trimestrul aprilie-iunie, alimentând creșterea veniturilor la giganții tehnologici Microsoft, Meta și Alphabet, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Astfel, Microsoft și Alphabet au decis să își crească cheltuielile pentru a reduce lipsa de capacitate care le-a limitat abilitatea de a răspunde cererii în creștere pentru serviciile de inteligență artificială, chiar și după mai multe trimestre cu investiții de miliarde de dolari.
Rezultatele oferă cel mai clar semn până acum că inteligența artificială devine un motor principal de creștere, deși procesul de monetizare este încă în fază incipientă, au spus investitorii și analiștii.
Comentariile optimiste sunt de bun augur și pentru Amazon, cel mai mare furnizor american de cloud, care urmează să raporteze veniturile joi după închiderea piețelor, și subliniază modul în care cererea în creștere pentru această tehnologie nouă protejează giganții tech de incertitudinile economice generate de tarife.
„Pe măsură ce companii precum Alphabet și Meta se grăbesc să livreze promisiunea AI-ului, cheltuielile de capital sunt uimitor de mari și vor rămâne ridicate în viitorul previzibil. Dacă afacerile lor de bază rămân solide, le va cumpăra mai mult timp în fața investitorilor și va oferi încredere că miliardele cheltuite pe infrastructură, talente și alte cheltuieli legate de tehnologie vor merita”, a spus Debra Aho Williamson, fondatoare și analistă-șefă la Sonata Insights.
Acțiunile Microsoft au crescut cu aproximativ 9% în tranzacțiile pre-market de joi, așa că Microsoft a devenit miercuri al doilea membru al clubului companiilor cu capitalizări de piaţă de 4.000 de miliarde de dolari, după Nvidia.
Meta a crescut și mai mult, cu 11,5%, fiind pe cale să adauge aproape 200 de miliarde de dolari la capitalizarea sa de piață de 1.750 miliarde. Amazon a crescut cu peste 3%.
Toate companiile s-au confruntat cu o examinare atentă din partea investitorilor privind cheltuielile lor de capital în creștere, care erau estimate la un total de 330 de miliarde de dolari în acest an, înainte de cele mai recente raportări.
Și până acum câteva zile, acțiunile celor „Șapte Magnifici” erau în urma indicelui S\&P 500 (.SPX) în ceea ce privește performanța de la începutul anului.
Microsoft
Microsoft a declarat miercuri că va cheltui o sumă record de 30 de miliarde de dolari în trimestrul curent, după ce vânzările au depășit așteptările și prognoza pentru afacerea sa de cloud computing Azure a fost peste estimări, evidențiind câștigurile în creștere din pariurile sale masive pe AI.
Această prognoză plasează Microsoft pe o traiectorie care ar putea-o face să cheltuie mai mult decât rivalii săi în următorul an. Anunțul a venit după ce compania-mamă a Google, Alphabet, a depășit așteptările privind veniturile și și-a majorat prognoza de cheltuieli cu 10 miliarde de dolari, la 85 de miliarde pentru acest an.
Microsoft a dezvăluit pentru prima dată suma în dolari a vânzărilor Azure și numărul de utilizatori pentru instrumentele sale AI Copilot, a căror adoptare a fost o preocupare constantă pentru investitori.
Compania a spus că Azure a generat peste 75 de miliarde de dolari în vânzări în ultimul său an fiscal, în timp ce instrumentele Copilot au avut peste 100 de milioane de utilizatori. În total, aproximativ 800 de milioane de clienți folosesc instrumente AI integrate în ecosistemul vast de software al Microsoft. Creșterea veniturilor din cloud este de așteptat să se accelereze pe fondul cererii puternice pentru AI.
Alphabet a declarat săptămâna trecută că aplicația sa Gemini AI are peste 450 de milioane de utilizatori activi lunar. ChatGPT de la OpenAI, aplicația creditată cu declanșarea freneziei pentru AI generativ, are aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi săptămânal.
Între timp, Meta a majorat limita inferioară a prognozei sale anuale de cheltuieli de capital cu 2 miliarde de dolari, la un interval cuprins între 66 și 72 de miliarde. A mai spus că eforturile sale de a recupera terenul în cursa intensificată pentru AI din Silicon Valley vor duce la o rată de creștere a cheltuielilor în 2026 mai mare decât cea din 2025.
Creșterea vânzărilor peste așteptări în perioada aprilie-iunie și prognoza de venituri peste estimări pentru trimestrul curent i-au asigurat totuși pe investitori că soliditatea afacerii principale de publicitate a gigantului social media poate susține aceste cheltuieli masive.