Biletul unic pentru transportul cu trenul: ARF și cei șase operatori privați au semnat convenția pentru sistemul de ticketing / Platfoma online pentru biletul unic feroviar, încă în teste

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și cei șase operatori privați de transport călători au mai făcut un pas pentru introducerea biletului unic la transportul cu trenul, prin semnarea unei convenții privind emiterea, comercializarea și decontarea titlurilor de călătorie integrate în Ghișeul Unic, a transmis miercuri ARF. Însă site-ul dedicat pentru achiziția biletelor de tren de la orice operator încă este în probe și condiționat de acordul final dintre CFR Călători și Transferoviar, cei doi operatori introduși în facilitatea titlurilor de călătorie integrate.

„Echipa de proiect a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță semnarea CONVENȚIEI privind emiterea, comercializarea și decontarea titlurilor de călătorie integrate în Ghișeul Unic – vânzări on-line (GU-VOL), între Autoritate, în numele statului, și cei șase operatori de transport feroviar de călători (OTF). Obiectul convenției îl constituie stabilirea modului de emitere și comercializare a titlurilor de călătorie integrate prin platforma online pusă la dispoziție de ARF, pentru toți operatorii de transport feroviar de călători, de decontare a sumelor provenite din vânzarea titlurilor de călătorie integrate valabile la transportul călătorilor cu trenurile aparținând mai multor OTF, precum și modul de realizare a controlului și asigurarea asistenței pentru funcționarea acestui canal integrat de vânzare online.

Totodată, continuă testarea operațiunilor comerciale legate de corectitudinea împărțirii încasărilor contravalorii biletelor, aferente serviciului prestat și a restituirii sumelor încasate, după caz, pe platforma online Ghișeul Unic – vânzări on-line, astfel încât această soluție complexă să devină funcțională, în cel mai scurt timp posibil, în funcție de obținerea – în primă fază – a acceptanței finale de către cei doi OTF (CFR-Călători SA și SC Transferoviar SRL). Reamintim, că, într-o primă etapă, cei doi OTF mai sus-menționați au fost incluși în testarea soluției inițiale a modului de comercializare a titlurilor de călătorie integrate, urmând ca după definitivarea structurii Web API, testarea tuturor funcționalităților platformei GU-VOL și acceptarea de către ceilalți patru OTF, platformele informatice ale acestora să fie integrate în Ghișeul Unic – vânzări on-line”, a transmis ARF.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Sistemul integrat de vânzare a biletelor de tren la CFR Călători și operatorii privați include facilități precum „ghișeul unic” pentru emiterea biletelor de tren.

Interoperabilitatea sistemelor de ticketing ale operatorilor feroviari de transport călători cu baza de date a Autorității pentru reformă Feroviară (ARF) este o obligație prevăzută prin HG 146/2020 și trebuia implementată încă din ianuarie 2021.

Sistemul integrat de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători va îndeplini următoarele funcții:

a) vânzarea de legitimații de călătorie de la un post electronic asistat de personal de tip casier;
b) vânzarea de legitimații de călătorie de pe un aparat mobil, tabletă sau smartphone sau similar;
c) vânzarea de legitimații de călătorie de la un automat de bilete care permite mai multe
modalități de plată (Card bancar, Monetar, etc.);
d) vânzarea de legitimații de călătorie online (internet);
e) înregistrarea automată a datelor de vânzare în format electronic, către back-end –ul sistemului
(ssw01), pentru constituirea bazei de date comune, în vederea calculului automat al subvențiilor.
f) facilități de tip „Ghișeu unic”, respectiv:
– vânzarea de legitimații de călătorie la orice tren, indiferent de operatorul de transport de
călători public feroviar care îl operează;
– rezervarea locurilor la trenurile oricărui operator de transport de călători feroviar;
– decontul veniturilor între operatorii de transport de călători.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Marea Platformă va fi functională doar pentru impartirea subvenției.
    Punct.
    Nu va fi functionala pentru cumpararea de bilete pentru:
    – pensionari,
    – persoane cu handicap,
    -elevi studenti
    Poate ca sunt si altii dar atata timp cat nu poti cumpara azi un abonament pe 10 zile de la un automat de bilete imi este clar ca nu ajută publicul călător la nimic.😵

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.