Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a raportat vineri o marjă de profit la divizia auto mai ridicată decât estima şi a confirmat previziunile anuale, având un ton mai optimist decât al concurenţilor săi, transmit DPA şi Reuters, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorul german de maşini de lux se aşteaptă la o marjă de profit la divizia auto de 9% – 10,5% în 2023, iar până acum în acest an a înregistrat o marjă de 10,3%.

Majorarea cererii pentru vehiculele electrice şi pentru modelele mai scumpe a dus la o creştere peste aşteptări a veniturilor în trimestrul trei din 2023, la 38,5 miliarde de euro, dar profitul net al grupului a scăzut cu 7,7%, la 2,93 miliarde de euro, după ce rezultatele de anul trecut au fost influenţate de preluarea de către BMW a controlului societăţii sale mixte din China.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Directorul financiar Walter Mertl a avertizat că se menţin ridicate costurile logistice şi cele cu materiile prime, ceea ce afectează negativ rezultatele companiei.

În comunicatul BMW nu se face referire la efectele inflaţiei ridicate sau ale majorării dobânzilor asupra cererii de maşini, spre deosebire de concurenţii Mercedes-Benz şi Porsche, care au avertizat că situaţia dificilă de pe piaţă afectează cererea.

În primele nouă luni din acest an vânzările grupului BMW au crescut cu 5,1%.

În trimestrul trei din 2023, vânzările de vehicule exclusiv electrice au reprezentat 15,1% din totalul vânzărilor, în timp ce BMW se aştepta ca până la finalul anului maşinile exclusiv electrice să reprezinte 15% din totalul vânzărilor. De asemenea, succesul modelelor mai scumpe – BMW X7, BMW X5 şi BMW X6 – au stimulat creşterea vânzărilor.

În trimestrul trei din 2023, profitul operaţional a crescut cu 18,2%, la 4,35 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor. Marja de profit la divizia auto a crescut cu aproape un punct procentual, la 9,8%.

Recent, producătorul german de maşini de lux anunţa că vrea să menţină preţurile stabile în 2023, după ce în ultimii doi ani a transferat clienţilor o parte din costurile mai ridicate, dar recent directorul financiar Nicolas Peter avertiza că sunt aşteptate unele majorări de preţuri moderate.