BMW a redus miercuri previziunile marjei de profit pentru 2022 ale diviziei sale de mașini, fiind cel mai recent producător auto care a avertizat asupra problemelor legate de deficitul de cipuri în curs și de noile întreruperi ale lanțului de aprovizionare ca urmare a invaziei ruse a Ucrainei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

BMW Group a declarat că acum se așteaptă la o marjă de câștig înainte de dobândă și impozitare (EBIT) de 7%-9% pentru afacerea sa cu mașini, mai degrabă decât 8%-10%, din cauza impactului crizei din Ucraina, scrie Reuters.

Invazia Ucrainei de către Rusia și perturbările legate de COVID-19 din China i-au forțat pe producătorii de mașini de la Toyota la Tesla să închidă fabrici și să majoreze prețurile, mulți avertizând asupra unor noi schimbări dacă circumstanțele nu se stabilizează.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

BMW a spus că, deși încă mai putea să-și aprovizioneze unele piese din vestul Ucrainei și angajează furnizori din alte locații din întreaga lume pentru a menține producția, ar fi de așteptat noi întreruperi în săptămânile următoare.

Producătorul german de automobile, care a vândut un record de 2,52 milioane de vehicule anul trecut, în ciuda penuriei de semiconductori, a avut o marjă EBIT de 10,3% pentru 2021, cea mai mare din 2017.

Se așteptase să livreze un număr și mai mare de vehicule în acest an, a spus, dar acum se așteaptă să fie la egalitate cu 2021.

BMW a spus că războiul din Ucraina a făcut dificilă oferirea de orientări precise pentru 2022 și că nu poate lua în considerare eventualele implicații pe termen lung în prognoza sa.

Producătorul de mașini, care și-a dublat câștigurile înainte de pandemie în 2021, la 16 miliarde de euro, a declarat că se așteaptă la o creștere semnificativă a profitului înainte de impozitare pentru anul curent, ca urmare a consolidării complete a BMW Brilliance în China.

Tesla a majorat prețurile de două ori într-o săptămână din cauza creșterii costurilor materiilor prime, iar Volkswagen a avertizat că perspectivele sale ar putea fi revizuite în termen de o lună dacă nu va bloca noi furnizori pentru cablajele de sârmă fabricate anterior în Ucraina.