BMW a anunţat joi că nu va reduce preţurile vehiculelor electrice (EV) în China şi ar majora unele preţuri la nivel global, din cauza costurilor mai ridicate de producere a EV, transmit DPA şi Reuters, citat de Agerpres.
Grupul german a raportat marje de profit mai ridicate la divizia auto în primul trimestru din 2023, de 12,1%, de la 8,9% în urmă cu un an, dar a menţinut estimările nemodificate, din cauza costurilor ridicate şi a sporirii concurenţei.
În martie, producătorul german de maşini de lux anunţa că vrea să menţină preţurile stabile în 2023, după ce în ultimii doi ani a transferat către clienţi o parte din costurile mai ridicate, dar directorul financiar Nicolas Peter a afirmat joi că sunt aşteptate unele majorări de preţuri moderate.
Peter şi directorul general Oliver Zipse au avut un ton prudent în privinţa perspectivelor economiei globale în următoarele luni, apreciind că mediul este volatil şi tensionat.
Vânzările BMW în primul trimestru din 2023 au scăzut cu 1,9% în Europa şi cu 6,6% în China, dar compania a observat un trend ascendent în martie şi aprilie.
Profitul net în primele trei luni din 2023 a scăzut cu 64%, la 3,66 miliarde de euro, de la 10,19 miliarde de euro anul trecut, în timp ce profitul operaţional s-a situat la 5,13 miliarde de euro, faţă de 12,23 miliarde de euro în urmă cu un an.
De asemenea, veniturile au urcat cu 18,3%, la 36,85 miliarde de euro.
Vânzările pe plan global ale grupului BMW în primul trimestru din 2023 au scăzut cu 1,5%, la 588.138 vehicule, dar livrările de modele electrice BMW s-au dublat, la 55.979 unităţi.
Vânzările BMW au scăzut cu 1,9% în Europa şi cu 6,6% în China, dar compania a observat un trend ascendent în martie şi aprilie.