Șeful Administrației Federale a Aviației (FAA) din SUA a declarat că Boeing trebuie să îmbunătățească procedurile de siguranță și să rezolve problemele de calitate înainte ca agenția să permită constructorului de avioane să crească producția 737 MAX, scrie Reuters.
La sfârșitul lunii ianuarie, FAA a luat măsura fără precedent de a spune Boeing că nu va permite companiei să extindă producția 737 MAX, în urma unei incident în aer cu un avion al Alaska Airlines la începutul lunii.
Administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat marți, într-un interviu acordat Reuters, că agenția nu a început încă discuțiile cu Boeing cu privire la creșterea producției de 737 și a precizat că agenția va permite o creștere doar atunci când Boeing “va conduce un sistem de calitate în condiții de siguranță”.
Whitaker a spus că are instrumentele necesare pentru a trage Boeing “la răspundere și intenționează pe deplin să le folosească”.
Boeing nu a comentat.
Whitaker a declarat că Boeing are voie să producă 38 de avioane 737 pe lună, dar producția actuală reală “este mai mică decât atât”; el nu a dat detalii.
Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat luna trecută că producția de avioane 737 a constructorului de avioane în prima jumătate a anului va fi mai mică de 38 pe lună, dar în a doua jumătate a spus că se așteaptă ca aceasta “să se îndrepte spre acel 38 pe lună, dar va fi dictată” de FAA.
Whitaker, de la FAA, a declarat că termenul în care Boeing va fi autorizat să mărească rata de producție a 737 MAX va depinde de “cât de eficient poate implementa aceste schimbări în cultura de siguranță și să aducă nivelul de calitate acolo unde trebuie”.
Departamentul de Justiție a deschis o investigație penală în cazul exploziei panourilor din cabina 737 MAX 9 în zbor, în luna ianuarie, în timpul zborului.
La 28 februarie, Whitaker a declarat că Boeing trebuie să elaboreze un plan cuprinzător pentru a aborda “problemele sistemice de control al calității” în termen de 90 de zile și să stabilească repere.
“Acesta este un efort pe termen lung – este nevoie de mult timp pentru a schimba cultura”, a declarat Whitaker marți. “Cu siguranță că au capacitatea de a face acest lucru. Nu vreau să dau impresia că aceasta este o rezolvare de 90 de zile și apoi trecem mai departe”, a adăugat el.
Separat, Whitaker a discutat în weekend cu directorul general al United Airlines, Scott Kirby, despre o serie de incidente recente de siguranță, inclusiv despre un avion care a pierdut un panou vineri.
Kirby a declarat luni clienților că linia aeriană analizează recentele incidente de siguranță și folosește informațiile pentru a actualiza pregătirea și procedurile de siguranță ale angajaților.
Kirby “știe că ne vom implica mai îndeaproape cu ei pe măsură ce analizăm aceste incidente”, a declarat Whitaker.